آشنایی با بهترین سواحل باتومی در تور گرجستان

یکی از لذت‌بخش ترین بخش‌های سفر به تور گرجستان  و شهر ساحلی باتومی، استفاده از تفریحات ساحلی آن است. 

ممکن نیست که کسی به این شهر ساحلی برود؛ و مجذوب سواحل زیبا و خاص باتومی نشود. در این مقاله وبسایت آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس می‌خواهیم

شما را با سواحل باتومی آشنا کنیم.

اگر اولین بار است که به سواحل باتومی سفر می‌کنید؛ ممکن است از دیدن سواحل آن شوکه شوید. سواحل باتومی به طور کلی یک تفاوت اساسی با سایر سواحلی که تجربه کرده‌اید دارد.

این سواحل اکثرا سنگی و صخره‌ای با سنگریزه‌های بزرگ هستند. این ویژگی اگرچه زیباست ولی شما را ملزم می‌کند تا با کفش مناسب و حتی یک تشک یوگا، عازم ساحل شوید.

مزیت این مدل سواحل در این است که با تنها 10 الی 15 قدم فاصله گرفتن از ساحل به نقطه امنی می‌رسید که امکان شنا کردن در آن وجود دارد.

آب دریای سیاه میزان شوری بسیار کمی دارد که اصلا آزار دهنده نیست؛ در نتیجه شنا در سواحل باتومی بسیار لذت‌بخش است.

همچنین اگر به سواحل بکر و خلوت علاقه دارید بعضی از سواحل باتومی در مجاورت تپه‌های سرسبز قرار دارد.

این سواحل به شما امکان می دهد تا از فراز تپه به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

نگاهی به 5 نمونه از بهترین سواحل باتومی

ساحل کواریاتی Kvariati

علاقه من به این ساحل به دلیل مکان آرام و محیط خوب آن است. آب این ساحل زلال و شفاف و تمیز است؛ و از همه مهم‌تر آب آن گرم است.

در نتیجه شنا کردن در آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

البته علت اصلی ترجیح این ساحل به نسبت سایر سواحل باتومی

علاقه مردم به کافه راکوشکبی (Rakushkebi) است.

این کافه 15 سال پیش توسط هنرمند محبوب Natia AKA Frida ساخته شده است. فضایی دلپذیر و منوهای خوشمزه با قیمت‌های مقرون به صرفه، این کافه را به مکانی خوب برای استراحت و گذران وقت در کنار ساحل کواریاتی کرده است.

ساحل گونیو Gonio

این ساحل بهترین فضا برای سرگرمی‌ها و تفریحات کنار ساحل است. اما فضای آنچنان مناسبی برای شنا کردن و ورزش‌های آبی نیست.

چراکه آب این منطقه نسبتا کثیف است. جذابیت این ساحل به رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی آن است. فضایی پر جنب و جوش که تا پاسی از شب فعال هستند.

پس اگر به فضاهای این چنین علاقه دارید یک عصر تابستانی را به حضور در این ساحل زیبا اختصاص دهید.

ساحل شکوتیلی Shekvetili

از معدود سواحل شنی گرجستان باید به ساحل شکوتیلی اشاره کرد. جالب است بدانید که شن‌های این ساحل به رنگ سیاه است و به همین دلیل منظره‌ای جالب و خاص به آن داده است.

مردم محلی معتقد هستند که شن‌های سیاه سواحل باتومی برای درمان بیماری‌های عضلانی، دردهای اسکلتی و مشکلات قلبی و عروقی مفید است.

آب و هوای ساحل شکوتیلی به دلیل وجود جنگل کاجی در مجاورت آن بسیار مطبوع است.

در نهایت نزدیکی به پارک تسیتسیناتلا (Tsitsinatela) و سواحل کم عمق آن، این ساحل را به فضایی مفرح و سرگرم‌کننده برای حضور خانواده‌ها و بازی کودکان تبدیل می‌کند.

ساحل سوین کونتسکی Mtsvane Kontskhi

در فاصله 9 کیلومتری شهر باتومی یکی از بهترین سواحل باتومی را خواهید یافت. این ساحل را می توان کامل ترین ساحل باتومی دانست.

جایی که علاوه بر شنا و اب تنی در آن، می تواند به انواع دیگر تفریحات آبی از جمله قواصی، جت اسکی و... بپردازید.

وجود ده ها هتل، کافه، رستوران و... در این ساحل نیز تکمیل کننده جذابیت های این منطقه برای تفریحات تابستانی است.

در نهایت جالب است بدانید که باغ گیاه شناسی باتومی در مجاورت این ساحل قرار دارد و مکانی زیبا و رویایی را برای قدم زدن و کسب آرامش فراهم می‌کند.

ساحل سارپی Sarpi

آخرین پیشنهاد ما از مجموعه سواحل باتونی ساحل سارپی است.

این ساحل در گذشته از آرامش بیشتری برخوردار بود؛ اما امروز با سیل گردشگران و علاقمندان تفریحات ساحلی روبرو شده است.

البته با این وجود این ساحل هنوز جذابیت‌های زیادی برای ارائه دارد.

علاوه بر تفریحات معمول ساحلی، یکی از ویژگی‌های خاص ساحل سارپی، صخره‌ای بودن آن است.

شیرجه زدن در آب از روی این صخره‌های کوتاه و بلند، برای علاقمندان حرفه‌ای‌تر به شنا، می‌تواند بسیار جذاب و لذت‌بخش باشد.

تور گرجستان ارزان ،تور گرجستان  لحظه آخری در آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 431
برچسب ها :

تاريخ : شنبه 31 شهريور 1397 | 13:48 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور هند

هند، به عنوان دومین کشور بزرگ آسیا، باید فکری به حال بازدیدکنندگانی که با تور هند قصد سفر به آن را دارند، کند تا بتوانند به راحتی به نقاط مختلف کشور سفر کنند. خوشبختانه تعدادی از گزینه های حمل و نقل هوایی، راه آهن و جاده ای در این کشور وجود دارد. این مرور کلی از سیستم حمل و نقل در هند به شما کمک خواهد کرد که با بهترین راه ها برای سفر به نقاط مختلف هند آشنا شوید.

گزینه های سفر با استفاده از سیستم حمل و نقل در هند

مسافرت هوایی در هند

تور هند

دولت هند اجازه داده است تا خطوط هوایی خصوصی از سال 1994 در بازار این کشور فعالیت کنند. اما، از سال 2005 تا کنون، تعداد هواپیماهای خصوصی در مسیرهای داخلی و بین المللی افزایش یافته است. بسیاری از آنها شرکت های کم هزینه هستند که قیمت های کمتری را با کاهش خدمات مسافرتی، مانند غذاهای رایگان در حین پرواز، ارائه می دهند. مسافرت هوایی در هند پرطرفدار است که توسط اقتصاد پر رونق این کشور پرورش یافته است. فرودگاه های هند با ترافیک هوایی شدیدی دست و پنجه نرم می کنند. مشکلات اصلی شامل امکانات منسوخ شده و نبود باند کافی است که منجر به تراکم و تاخیر بیش از حد پروازها شده است. با وجود این، پرواز سریع ترین و آسان ترین راه برای سفر در هند است. شرکت های هواپیمایی داخلی هند حدود 80 شهر را به یکدیگر متصل می کنند و رقابت موجود در بین خطوط هواپیمایی ارزان قیمت، هزینه های سفر را بسیار ارزان تر کرده است.

مسافرت های ریلی در هند

نقاط مختلف هند به خوبی با یک شبکه راه آهن گسترده به هم متصل شده است که مجموعا 60،000 کیلومتر در سراسر کشور گسترش یافته است. این امکان وجود دارد که از یک طرف هند به سوی دیگر آن تنها در دو شب یا سه روز سفر کنید. سفر با قطار یک جایگزین مناسب برای سفر هوایی در هند است، اگر چه می تواند کمی خسته کننده باشد. طیف وسیعی از اقامتگاه های مختلف در مسیرهای طولانی قطار وجود دارد و فرآیند رزرو اغلب برای مسافرانی که برای اولین بار با تور هند به این کشور سفر می کنند، گیج کننده است. با این حال، راه بهتری برای آشنایی با فرهنگ هندی و سبک زندگی آنها وجود می‌باشد و شما در طول سفر می توانید از چشم اندازهای زیبای هند در مسیر لذت ببرید.

تور هند

خبر خوب برای گردشگرانی که مایل به سفر به هند با قطار هستند، اما نمی خواهند آسایش و زندگی لوکس را فدا کنند، این است که از تعدادی از قطارهای توریستی لوکس و خاص استفاده کنندکه مانند کاخ بر روی چرخ نقاط مختلف کشور را به هم وصل می کند. این قطارها راهی جالب و منحصر به فرد برای بازدید از بهترین مقاصد گردشگری در تور هند می باشند. علاوه بر سیستم راه آهن ملی، شبکه قطار حومه نیز در برخی از شهرهای بزرگتر هند مانند دهلی، بمبئی، کلکته (کلکته)، چنای، حیدرآباد، و پونه مورد استفاده قرار می گیرد. دهلی دارای یک شبکه قطار زیرزمینی تحت عنوان Metro است که به تازگی راه اندازی شده است. کلکته نیز دارای یک شبکه ریلی زیرزمینی تحت عنوان مترو است که برای اولین بار در هند در این شهر راه اندازی شد. این یک روش کارآمد برای سفر از شمال به جنوب، از یک طرف شهر به سوی دیگر آن است. در بمبئی، قطارها قدیمی، گرم و شلوغ هستند، و تنها وسیله خنک کننده، پنکه می باشد. بهتر است به هنگام صبح و عصر که ساعت های اوج ترافیک هستند از سوار شدن به آنها اجتناب کنید.

سفر جاده ای در هند

تور هند

برای کسانی که ترجیح می دهند با توجه به جدول زمانی خود با ماشین سفر کنند، اجاره یک ماشین و راننده می تواند یک راه حل عالی باشد. کرایه ماشین بدون راننده در هند توصیه نمی شود زیرا رانندگی در هند به شدت نیاز به آرامش و کنترل اعصاب دارد. مدت زمان زیادی طول می کشد تا یک شخص با تجربه قادر به رویارویی با ترافیک بی نظم این کشور باشد، که هیچ یک از قوانین جاده ای را رعایت نمی کنند و به طور مداوم بوق می زنند. بیشتر مسافران ماجراجو تور هند ممکن است یک موتور سیکلت کرایه کنند تا از مناظر متفاوت و زیبای این کشور بازدید کنند. کرایه موتور سیکلت و اسکوتر یک راه محبوب برای سفر به نقاط مختلف هند است. در اطراف گوا، جایی که سواحل زیادی در امتداد خط ساحلی گسترش یافته اند. همچنین برخی از شرکت ها برای تورهای مسافرتی موتور سیکلت عالی ارائه می دهند که با استفاده از آنها می توانید بدون هیچ زحمتی سفر کنید.

تور هند

هند دارای یک شبکه بزرگ از اتوبوس است، که تردد در جاده ها و در شهرهای مختلف را تسهیل می کند. آنها توسط شرکت های دولتی مختلف حمل و نقل دولتی و همچنین شرکت های خصوصی اداره می شوند. سفر با اتوبوس برای مسافت های کوتاه می تواند یک روش جذاب باشد، چرا که جدول زمانی آنها پرتکرارتر از قطار است و بسیار آسان تر از قطار می توانید آن را رزرو کنید. بهترین راه برای سفر در داخل شهر توسط سه چرخه های اتوماتیک تحت عنوان ریکشاو یا تاکسی است. هر دوی آنها اغلب در خیابان ها به آسانی قابل دسترسی هستند که مجهز به کیلومترشمار بوده و کرایه را بر اساس مسافت پیموده شده محاسبه می کنند. بدون شک، هنگام رفتن به هتل خود از فرودگاه، راحت ترین گزینه گرفتن یک تاکسی از غرفه ای در خارج فرودگاه است. گزینه دیگر برای گردشگران تور هند ، اتوبوس های ویژه فرودگاهی که در فرودگاه های بزرگ در دسترس هستند، می باشد.

زیما سفر پرس ارائه دهنده تورهای مسافرتی و گردشگری و همچنین تور هند میباشد.برای دریافت تور هند ارزان قیمت و تور هند لحظه آخری با شماره 02174634 با ما تماس بگیرید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 431
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 28 شهريور 1397 | 11:49 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور اروپا

اگر با تور اروپا از شهرهای زیبای این قاره دیدن می‌کنید بازدید از جاذبه های گردشگری بروکسل پایتخت بلژیک خالی از لطف نیست. در ادامه مطلب قبل در اینجا مکان های دیدنی دیگر بروکسل را به شما معرفی می کنیم.

بازدید از جاذبه های توریستی بروکسل در بلژیک

PALAIS ROYAL

تور اروپا

Palais Royal بزرگترین جاذبه توریستی بروکسل برای گردشگران تور اروپا می‌باشد که محل اقامت رسمی خانواده سلطنتی بوده است. آنها هم اکنون در لائکن اقامت دارند. بنابراین، این کاخ در ماه های تابستان به روی گردشگران باز می شود و باعث گسترش قابل توجه کارهایی که می توانید در بروکسل انجام دهید می شود. موزاییک عجیب و غریب اما باور نکردنی در سقف یکی از اتاق های این کاخ با بال های سوسک پوشیده شده است. سفر شما به بروکسل بدون دیدن دکوراسیون داخلی و قطعات هنری این محل تکمیل نمی شود.

منکین پیز MANNEKEN PIS))

تور اروپا

منکین پیز سوالات شما را درباره کارهایی که در بروکسل باید انجام دهید را پاسخ می دهد و قطعا شما را به خنده وا می دارد. این مجسمه عجیب و غریب در سالهای اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است و یک موفقیت در زمینه گردشگری بروکسل به حساب می آید و به یکی از جاذبه های بروکسل تبدیل شده است. شما می توانید خط مستقیمی را از سالن شهرداری با کمک راهنمای شهرستان بروکسل طی کنید تا به این مکان توریستی مورد علاقه گردشگران تور اروپا برسید. گفته می شود که این مجسمه توسط جروم دوکوزونی طراحی شده و از قرن 17 میلادی به جا مانده است.

موزه MUSEE ROYAUX DES BEAUX ARTS

تور اروپا

هنوز هم نمی دانید چه کارهایی در بروکسل انجام دهید؟ زیادی فکر نکنید زیرا Musee Royaux Des Beaux Arts برای شما یک گزینه مناسب است. این مکان بیشتر از یک بهشت برای دوستداران هنر است و شما ممکن است با مشاهده آثار هنری با شکوه در اینجا خیره بمانید. این موزه دارای مجموعه ای از عتیقه و مجموعه های هنر مدرن است که انواع مختلفی را برای سبک های هنری منحصر به فرد توصیف می کند. معروف ترین نقاشی در اینجا سقوط ایکاروس است. آثار هنری از پیتر روبنس، هانس مملینگ و آنتونی وان دیک آن را به یک جاذبه برتر گردشگری در بروکسل تبدیل کرده است.

PARC DU CINQUANTENAIRE

تو اروپا

Parc Du Cinquantenaire یکی از بهترین مقصدها در بروکسل است که در زمان لئوپولد II ساخته شده است. دلایل متعددی برای بازدید از این مکان فوق العاده وجود دارد. این که آیا شما به دنبال یک مکان برای برگزاری پیک نیک آرام با خانواده خود هستید یا می خواهید به کشف موزه ها بپردازید. این مکان جذابیت فوق العاده ای برای شما مسافران تور اروپا دارد. یک باغ وحش در باغ های اینجا در حالی که از کارهای معماری خیره کننده ای لذت می برید، یک فعالیت ارزشمند در بروکسل به حساب می آید. این یک نقطه قابل توجه در شهر زیبای بروکسل است.

BROODHUIS

تور اروپا

این ساختمان که به «خانه نان» ترجمه شده است، در یک میدان که بازار نان برای قرن ها در آن واقع شده بود، قرار دارد. این جاذبه توریستی بروکسل در حال حاضر برای بسیاری از گردشگران تور اروپا که علاقه مند به آثار باستانی و مجموعه های هنری متمرکز بر تاریخ یک گزینه ایده آل است. این نمایشگاه ها در طبقات مختلف قرار دارد و آثار هنری از قرون وسطی تا کنون در آن قرار داده شده است. یک فعالیت جالب در بروکسل را می توانید در لباس های Manneken Pis در اینجا بیابید.

ATOMIUM

تور اروپا

مدل خیره کننده ای از اتم ها که در ارتفاع 100 متری کج می شوند - Atomium شاهکار گردشگری در بروکسل است. این مدل با شکوه در سال 1958 به عنوان پیشگام دوران اتمی در بلژیک ساخته شد.

سایت باستان شناسی کودنبرگ

تور اروپا

یکی از ظریف ترین کارهایی که در بروکسل می توانید انجام دهید این است که از این سایت باستان شناسی دیدن کنید. این کاخ در دهه 80 کشف و سپس حفاری شد تا تونل ها و زیرزمین های آن آشکار شود. خیابان های باستانی که در زیر بزرگراه های جدید شهر دفن شده اند نیز مجدد طراحی شدند. یک تور صوتی می تواند بازدید کنندگان را برای کشف این جاذبه گردشگری برتر بروکسل راهنمایی کند. مانند بسیاری دیگر از شهرهای بلژیک، بروکسل ممکن است جاذبه های گردشگری زیادی نداشته باشد، اما می تواند با موزه ها و گالری های هنری معدود اما جذاب خود که شهرت زیادی دارند، گردشگران زیادی را به خود جذب کند. مناظر باور نکردنی اتومیم و کشف خرابه ها در محله های قدیمی شهر، بازدیدکنندگان تور اروپا را به مدت چند هفته مسحور نگه می دارد. هنگامی که از جاذبه های بروکسل دیدن کردید، شکلات های عجیب و غریب و معروف دنیا را نیز در اینجا امتحان کنید.

آژانس گردشگری زیما سفر پارس ارائه کننده تورهای مسافرتی و تور اروپا با امکانات و خدمات بالا می‌باشد. تور اروپا ارزان قیمت و تور اروپا لحظه آخری فرصتی مناسب برای بازدید ازشهرهای زیبای اروپا است.

برای خواندن بخش اول این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید.

بازدید از مکان‌های دیدنی بروکسل در تور اروپا - بخش اول



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 416
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 27 شهريور 1397 | 17:25 | نویسنده : زیما سفر پارس |

پیشنهادات تفریحی برای سفر ماه عسل در آنتالیا

آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه در کنار دریای مدیترانه است. این شهر پر مسافر، یکی از زیباترین شهرها برای سفر ماه عسل محسوب می‌شود. تلفیقی از امکانات تفریحی متنوع و هتل‌ها و سواحل زیبا، آن چیزی است که می‌تواند اولین سفر هر زوج جوانی را خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی کند. پس اگر قصد انتخابتور ترکیهبرای ماه عسل خود را دارید؛ پیشنهاد ما رفتن به  تور آنتالیا  و بازدید از این بندر تاریخی و سواحل خیره‌کننده آن است.

آب و هوا در آنتالیا عمدتا در تمام طول سال آفتابی است؛ اما بهترین ماه برای بازدید در حدود ماه آوریل و زمانی است که هوا خیلی گرم نیست و خورشید قابل تحمل است.

تفریحاتی که در آنتالیا می‌توان انجام داد بی‌پایان است. بازدید از سایت‌های تاریخی و گردشگری، سواحل نفس‌گیر، رستوران‌های عالی و هتل‌ها و استراحتگاه‌های شگفت‌انگیز، آماده است که سفری رویایی را برای شما رغم بزند.

 سفر ماه عسل در آنتالیا

اما اگر به دنبال بهترین و محبوب‌ترین کارهایی هستید که درتور ترکیهو ماه عسل در آنتالیا می‌توانید انجام بدهید؛ با ادامه این مطلب وب‌سایتآژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارسهمراه ما باشید.

معبد آپولو

معبد آپولو بخشی از یک شهر باستانی است؛ که در قرن هفتم پیش از میلاد توسط یونانیان ساخته شده است. این شهر در کنار دریا و محل رفت و آمد بسیاری بوده است. معبد آپولو در یک سایت باستانی که آثار بسیار دیگری نیز در آن قرار دارد، جای گرفته است؛ و بازدید و کشف معماری و طراحی زیبای این بناهای یونانی و رومی را برای داشتن ساعاتی آرامش‌بخش به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای بازدید از معبد آپولو باید به منطقه سیده آنتالیا بروید.

دروازه هادریان

دروازه هادریان را می‌توان زیباترین و مشهورترین بنای تاریخی آنتالیا دانست. برای دیدن این بنا باید به منطقه کالیچی در آنتالیا بروید. تاریخچه این دروازه نیز به قرن دوم میلادی و زمان امپراتوری روم باستان باز می‌گردد. فراموش نکنید برای بازدید از این دروازه تاریخی بهترین راه استفاده از تراموا و توقف در ایستگاه فیتینگلی است.

مناره ییولی

بازدید از مناره‌های مسجد ییولی حسی آرامش‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد. جالب است بدانید این مسجد و مناره در قرن چهاردهم میلادی و توسط سلطان سلسله سلجوقیان بنا شده است؛ و امروزه به دلیل ارتفاعش به عنوان یکی از نمادهای تاریخی شهر آنتالیا شناخته می‌شود.

ساحل لارا در آنتالیا

ساحل لارا در منطقه‌ای تفریحی به همین نام و در فاصله 6 کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است. اگر می‌خواهید مجموعه‌ای کامل از تفریحات ساحلی و آبی را تجربه کنید؛ سواحل لارا را فراموش نکنید. تعداد زیادی رستوران، کافه، باشگاه‌های ورزشی و تفریحی، پارک و... امکاناتی است که می‌تواند دست کم چند روز شما را خوشحال و سرگرم کند.

منطقه قدیمی شهر آنتالیا

این منطقه قدیمی که به نام کالیچی شناخته می‌شود؛ محیطی آرام، دلنشین و پر از کافه‌ها و رستوران‌های کوچک و بزرگ است. قدم زدن در کوچه و پس‌کوچه‌های این منطقه زیبا می‌تواند ساعاتی دلنشین و عاشقانه برای شما و همسرتان فراهم کند.

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در نزدیکی ساحل کنیالتی در آنتالیا واقع شده است. این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آکواریوم در جهان است.

آسپندوس

این سایت باستان شناسی در واقع یک خانه تئاتر رومی است؛ که معمولا به عنوان بهترین نمونه آن در جهان و یکی از جاذبه‌های توریستی برتر ترکیه شناخته می‌شود.

ساحل کاپوتاس

ساحل کاپوتاس یک ساحل کوچک بین کاس و کالکان در جنوب غربی ترکیه است. این ساحل نزد مسافران  تور آنتالیا  به دلیل زیبایی طبیعت دست نخورده و بکر آن بسیار محبوب است.

ساحل مرمرلی

مرملی یکی از مهم‌ترین سواحل باستانی آنتالیا است. قطعا دیدن شکوه آثار و بناهای باستانی در مجاورت سواحل سخره‌ای این منطقه می‌تواند بسیار جذاب باشد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 392
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 26 شهريور 1397 | 12:19 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور اروپا

پایتخت بلژیک بروکسل یکی از محبوب ترین مکان های توریستی اروپا است که دارای معماری خیره کننده در هر کوچه و خیابان خود می باشد. این شهر به خصوص به خاطر آب و هوای چندگانه خود شناخته می شود، جاذبه های بروکسل دارای زیبایی های هیجان انگیز و خیره کننده می باشد که بسیاری از گردشگران و مسافران تور اروپا به خود جذب کرده است. مرکز سرمایه گذاری و اقتصادی اتحادیه اروپا آن را یک محل کسب و کار و متمرکز بر بوروکراسی شهری اعلام کرده است.

گردشگری بروکسل نه تنها محدود به جاذبه های معمولی می باشد، بلکه دارای بسیاری از کلیساهای جالب اروپایی با معماری و آثار هنری برجسته می باشد. اگر شما در رژیم غذایی هستید، سعی کنید در مقصد انتخابی خود را تجدید نظر کنید، زیرا ادویه جات ترشی جات، گوشت خوک، سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی به اندازه کافی شما را وسوسه خواهد کرد. جاذبه های توریستی محبوب در بروکسل را می توانید در عرض دو هفته بازدید کنید. کافه ها و فرهنگ های فانتزی باعث جذابیت بیشتر این شهر برای گردشگران تور اروپا می‌باشد.

جاذبه ها و کارهایی که باید در بروکسل، بلژیک انجام دهید

محل بزرگ

تور اروپا

Grand Place در قلب شهر قدیمی بروکسل واقع شده است و به افکار شما در مورد آنچه در بروکسل باید انجام دهید، پاسخگو بوده و الهام بخش شما خواهد بود. این یکی از جاذبه های توریستی اصلی در بروکسل است. تالار شهر به جا مانده از قرن 15 دقیقا در مرکز محل بزرگ واقع شده است. سالن های شش گاه، محل بزرگ را احاطه کرده اند، این دید از بالا به بروکسل یک چشم انداز عالی و الهام بخش به بازدید کنندگان تور اروپا ارائه می دهد. بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های بروکسل در شب است، زیرا ساختارهای معماری با نورهای مسحورکننده ترکیب می شوند و به جذابیت آنها می افزاید. یک بازار گل نیز در روزهای خاصی برقرار می شود، به طوری که شما حتی می توانید شانس بازدید از گل های زیبای حومه شهر را داشته باشید.

ساختمان قدیمی انگلستان

تور اروپا

ساختمان قدیمی انگلستان در اصل یک فروشگاه بوده است که در سال های آخر قرن نوزدهم ساخته شده است. این ساختمان یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی در بروکسل است که نه تنها به دلیل نمای قابل توجه خود، بلکه موزه منحصر به فرد درون آن شناخته می شود. بیش از 2000 آلت موسیقی در این ساختمان تاریخی وجود دارد و آن را در میان گزینه های موردعلاقه دوستداران موسیقی قرار داده است. کافه موجود در پشت بام آن یک مکان عالی برای استراحت با چشم انداز فوق العاده ای از شهر می باشد.

کلیسای نوتردام (NOTRE DAME DU SABLON)

تور اروپا

سعی کنید از Notre Dame du Sablon دیدن کنید تا چشم انداز خیره کننده ای از یک ساختمان معروف دنیا را تجربه کنید. این کلیسای جامع گوتیک از ابتدای قرن 14 میلادی زمانی که انجمن صنفی آرچر آن را به عنوان یک کلیسا استفاده کرد به جای مانده است. از نظر گردشگران تور اروپا به عنوان یکی از بهترین جاذبه های بروکسل شناخته شده است. این ساختمان در قرن بعدی به دلیل محبوبیت روزافزون خود به دلیل حضور مجسمه شفابخش مدونا در داخل خود، گسترش یافت. یک زن و شوهر بعدها این مجسمه را به سرقت بردند، و مکان آن تا به امروز نامشخص است.

موزه مد و توری

تور اروپا

اگر از خودتان می پرسید که چه کارهایی را باید در بروکسل انجام دهید، از جاذبه برتر بروکسل موزه مد و توری دیدن کنید. این موزه سبک سنتی مد روز بلژیک با برخی از نمایشگاه های قابل توجه را برای مسافران نمایش می دهد. نمایشگاه های موضوعی سالانه در بروکسل برای بازدید هموطنان محلی و گردشگران تور اروپا برگزار می شود. کارگاه های مختلف و تورهای هدایت شده برای کودکان در گروه های سنی مختلف ارائه می شود. فضای اختصاص داده شده به مصنوعات توری برجسته، تاریخچه لباس توری را نشان می دهد و قطعات توری معروف جهان را به نمایش می گذارد. جعبه نساجی در موزه مد و توری، این مکان را به یک جاذبه مهم در بروکسل تبدیل می کند.

باغ بوتانیک (LE BOTANIQUE)

تور اروپا 

کارهایی که باید در بروکسل انجام دهید به نظر بی پایان می آید و وجود باغ بوتانیک به عنوان یکی از جاذبه های توریستی پیشرو در بروکسل، شما حتی بیشتر این شهر را تحسین خواهید کرد. باغ های تاریخی بوتانیک این شهر هر ساله تعداد زیادی گردشگر را جذب می کند. گلخانه ها که به قرن 19 بر می گردند، نقش مهمی را در کنترل آب و هوا بازی می کردند اما در حال حاضر حس فرهنگی این شهر را با میزبانی از طیف وسیعی از هنرهای نمایشی و کنسرت برجسته می کنند. باغ های موجود در اطراف هنوز هم بکر باقی مانده اند و تغییرات جزئی انجام شده در بندر یک تغییر صلح آمیز برای گردشگران تور اروپا است که Le Botanique را به یک جاذبه توریستی جذاب در بروکسل تبدیل کرده است.

برای دریافت اطلاعات درباره تور اروپا با شماره 02174634 با مشاوران ما در آژانس گردشگری زیما سفر پارس تماش بگیرید. با تور اروپا ارزان و تور اروپا لحظه آخری می‌توانید از کشورهای زیبای اروپا دیدن کنید.

در مقاله بعدی همراه ما باشید. 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 367
برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 22 شهريور 1397 | 12:15 | نویسنده : زیما سفر پارس |

نکات جالب و ضروری درباره سیستم حمل و نقل کیش

حمل و نقل در کیش دارای ویژگی‌هایی است؛ که آن را کمی متفاوت از سایر شهرهای ایران می‌کند. اگر قصد استفاده از  تور کیش  را دارید بد نیست قبل از سفر با سیستم حمل و نقل آنجا آشنا شوید.

کیش جزیره کوچکی است که فاصله زیادی بین بخش‌های مختلف آن نیست. اما هزینه‌های حمل و نقل در آن از نرخ معمول سایر شهرهای ایران گران‌تر است. در واقع سیستم حمل و نقل کیش به طور کامل وابسته به تاکسی است؛ و شما اگر خودرو شخصی نداشته باشید؛ حتما مسیرتان به این تاکسی‌ها می‌خورد.

تاکسی در کیش

تاکسی‌های کیش همگی از کیفیت بالایی برخوردار است؛ و شما سفر راحت و سریعی را با آنها تجربه خواهید کرد. هرچند مسئله قیمت بالای کرایه‌ها ممکن است برای هرکسی جذاب نباشد.

جزیره کیش شش شرکت تاکسیرانی دارد. تاکسی پارس، تشریفات، رخش، کرانه، توسن و در نهایت تاکسی هلال ماه کیش، مجموعه شرکت‌هایی هستند که در زمینه خدمات حمل و نقل کیش فعایت می‌کنند.

روش استفاده از تاکسی‌ها در کیش هنوز تلفنی است. به این صورت که شما در هرکجای جزیره باشید با تماس تلفنی می‌توانید توسط اپوراتور، درخواست تاکسی نمایید. اپراتور نزدیک‌ترین تاکسی به شما را در اختیارتان خواهد گذاشت.

البته شنیده‌های ما حاکی از آن است که به زودی سیستم ثبت درخواست خودرو در کیش از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند ممکن می‌شود.

قیمت تاکسی در کیش به طور معمول ثابت است؛ و مسئله مسافت (به علت کوچکی محیط) آنچنان روی قیمت تاثیری ندارد. به طور میانگین مسیرهای داخل شهر 7 هزار تومان و از هر نقطه جزیره به سمت فرودگاه 15 هزار تومان هزینه تاکسی است.

البته شرکت تاکسیرانی هلال ماه تنها شرکتی است؛ که در بعضی مسیرهای اصلی شهر به صورت خطی اقدام به جابجایی مسافر می‌کند؛ که طبعا هزینه آن کمتر از مبلغ ذکر شده است.

تاکسی تشریفات کیش هم یکی دیگر از بخش‌های سیستم حمل و نقل کیش است؛ که به جابجایی مسافران با خودروی تشریفاتی می‌پردازد. خودروهای این شرکت کلاسیک و نسبتا بزرگ است؛ و معمولا ظرفیت حمل 6 نفر را داراست.

فراموش نکنید قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش با شدت زیادی کنترل و رعایت می شود. پس فکر اینکه از یک تاکسی بیشتر از ظرفیت قانونی ان استفاده کنید را فراموش کنید.

مینی‌بوس در کیش

اما از تاکسی‌ها که بگذریم؛ جالب است بدانید که سیستم حمل و نقل کیش علاوه بر تاکسی، مینی‌بوس هم دارد. مینی‌بوس‌ها در جزیره کیش به صورت خطی کار می‌کنند و میانگین تعرفه آنها 1500 تومان است.

در نهایت درباره سیستم حمل و نقل کیش این نکته گفتی است که همه آنها به دستگاه کارتخوان مجهز هستند؛ و شما با خیال راحت می‌توانید کرایه خود را از طریق کارت بانکی پرداخت کنید.

اجاره خودرو در کیش

اما می رسیم به آخرین سیستم حمل و نقل در کیش. این روش دارای توضیحات مفصلی است؛ و ما در اینجا فقط چند نکته ضروری را به طور خلاصه با شما در میان می‌گذاریم.

اجاره خودرو در کیش بخصوص برای آنها که تعداد روزهای بیشتری در جزیره می‌مانند و یا میزان رفت و آمد و گشت و گذارشان زیاد است؛ گزینه خوبی است. همچنین اگر همسفر خردسال به همراه داشته باشید و بخواهید بتوانید در هر ساعتی به هرجایی که می‌خواهید بروید؛ اجاره خودرو می‌تواند راحتی و آسایش خوبی را برای شما فراهم کند.

این امکان بخصوص با توجه به قمیت نسبتا گران سیستم حمل و نقل کیش ممکن است در مواردی به صرفه نیز باشد.

از همه اینها گذشته تجربه سواری و رانندگی با خودروهای لوکس و مدل بالای دنیا، چیزی است که فقط با اجاره خودرو در کیش به دست خواهید آورد.

امیدواریم این مقاله آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس، مورد توجه شما قرار گرفته باشد



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 371
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 21 شهريور 1397 | 14:58 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور استانبول

استانبول واقعا شبیه هیچ جای دیگری نیست. استانبول در بین دو قاره قرار گرفته است و تنها همین موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد آن می تواند وجه تمایز آن با سایر شهرها باشد. اگرچه این شهر مدرن، بیشترین بازدیدکننده و گردشگر را در بین شهرهای ترکیه به خود اختصاص می دهد، اما تاریخ، فرهنگ و سنت عمیق این کشور هنوز هم پابرجا است.

استانبول با دارا بودن مکان های تفریحی متنوع و فوق العاده به سرعت به یکی از مکان های مورد علاقه برای سفر و ماجراجویی گردشگران تور استانبول تبدیل شده است. در اینجا برخی از موارد و جاذبه های گردشگری برتر این شهر را که به شما معرفی می کنیم، بازدید این مکان ها را در تور استانبول از دست ندهید.

مکان های دیدنی در تور استانبول

1. مسجد آبی

تور استانبول

به طور قطع یکی از ساختمان های باورنکردنی که من تا به حال وارد شده ام، مسجد سلطان احمد است که عموم مردم تحت عنوان مسجد آبی می شناسند. این مسجد بزرگ از پنج گنبد اصلی و شش مناره باریک ساخته شده است و فضای داخلی آن با بیش از 20000 کاشی دست ساز ساخته شده است که عمدتا آبی رنگ هستند.
هنگام بازدید از مسجد آبی، به مسافران و گردشگران تور استانبول روسری هایی داده می شود تا موهای خود را بپوشانید.

2. مخزن باسیلیکا

تور استانبول

این مخزن زیرزمینی باور نکردنی متفاوت از تمام چیزهایی است که قبلا دیده اید. این مخزن که در سال 532 ساخته شده است وظیفه انتقال آب به استانبول را داشته است و از 336 ستون ساخته شده که عمدتا از ویرانه های معابد بدست آمده اند. اطمینان حاصل کنید که از ستونی که تندیس سر Medusa به طرزی با شکوه بر روی آن قرار دارد دیدن کنید.

3. مسجد ایاصوفیه

تور استانبول

مسجد ایاصوفیه یک نشانه از تاریخ مذهبی استانبول می باشد. این مکان در گذشته از 532 تا 1453 یک کلیسای جامع ارتدوکس بود که بعدها به یک مسجد تبدیل شد در نهایت در سال 1931 با نظر حکومت سکولار به یک موزه تغییر کاربری داد. هنوز به لحاظ فنی، در رده دوم بزرگترین کلیسای جامع جهان شناخته می شود و نمایش الهام بخشی از گنبدهای غول پیکر و موزاییک های حیرت انگیز را ارائه می دهد (حتی زمانی که نیمی از ساختمان با داربست پوشیده شده است)! توصیه می کنیم بازدید از این مکان دیدنی را در تور استانبول از قبل رزرو کنید، تا نیازی نباشد در صف های طولانی منتظر بمانید.

4. قصر توپکاپی

تور استانبول

قصر توپکاپی جلوه ای جذاب از تاریخ سلطنتی ترکیه را ارائه می دهد چرا که میزبان چندین نسل از پادشاهان و همسران آنها بوده است. در این قصر چیزهایی زیادی برای کشف کردن وجود دارد از قبیل خزانه تاج ها و جواهرات که حتما توصیه می شود از آنها دیدن کنید.

سفرهای درون شهری در تور استانبول

5. می توانید در پایین Bophorus سوار کشتی شوید

تور استانبول

پس از گذراندن چند روز در این شهر متوجه خواهید شد که از طریق رودخانه ها استانبول زیبایی بیشتری دارد. شرکت TURYOL خدمات خود را با قیمت 12 لیره برای یک تور یک و نیم ساعته همراه با راهنما در امتداد Bophorus ارائه می دهد. قطعا توصیه می کنیم که این کار را هنگام غروب آفتاب انجام دهید; که اتفاقی جادویی به تجربه شما اضافه می کند. همچنین، شما می توانید یک شام 3 وعده ای را که شامل سرگرمی در قالب رقص های محلی و موسیقی سنتی است نیز رزرو کنید!

6. در میدان Taksim سوار تراموا شوید

تور استانبول

برای تجربه مدرنیته واقعی در تور استانبول به میدان تکسیم بروید. در حال حاضر، این مکان یک نقطه محبوب برای گردشگران است که شما می توانید تعداد زیادی از رستوران ها و کافه ها، مغازه ها و رستوران ها را در آن بیابید تا بتوانید سرگرم شوید. اگر می خواهید استانبول قدیم را احساس کنید، از میدان تکسیم در پایین Istiklal سوار تراموا شوید. تراموا از یک خیابان شدیدا شلوغ عبور می کند، به این معنی که راننده تراموا تمام وقت خود را صرف پاکسازی خیابان و هشدار به گردشگران برای خالی کردن مسیر تراموا می کند. در شب به خیابان Istiklal بروید، زیرا به یک مرکز پر جنب و جوش از رستوران ها، کافه ها و اجراهای خیابانی تبدیل می شود و می توانید از آن لذت ببرید. کاری که حتما باید در تور استانبول انجام شود!

7. کارت گردشگری استانبول را دریافت کنید

تور استانبول

اگر شما قصد دارید چند روز در این شهر بمانید و برنامه ریزی کرده اید تا کارهای زیادی انجام داده و از مکان های مختلف دیدن کنید، قبل از هر کاری یک کارت گردشگری استانبول 3 یا 7 روزه خریداری کنید که می تواند در منابع مالی شما صرفه جویی کند. این کارت شامل همه چیز می شود، از جمله: ورود به همه جاذبه های اصلی استانبول، یک کارت حمل و نقل عمومی، شام به هنگام سفر کروز، تجربه حمام ترکی و سوار شدن به اتوبوس های تور گردشگری.
تور استانبول زیما سفر پارس با بهترین امکانات و خدمات برای بازدید از شهر استانبول است. برای دریافت تور استانبول ارزان و تور استانبول لحظه آخری با شماره 02174634 تماس بگیرید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 341
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 20 شهريور 1397 | 21:44 | نویسنده : زیما سفر پارس |

25 نکته ضروری قبل از سفر به چین (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله، نکاتی را درباره استفاده از پول در چین و ساماندهی مدارک مسافرتی برای سفر به چین مطرح کردیم. در این قسمت نکاتی ضروری درباره حفظ سلامت شما در چین، سفر داخلی و حمل و نقل در چین و تجربه فرهنگ چینی مطرح می‌شود.

حفظ سلامت شما در سفر به چین

  1. آب آشامیدنی در چین

یکی از کارهایی که نباید در چین انجام دهیم، نوشیدن آب از شیر است. چراکه در بیشتر موارد آب شیر در چین نوشیدنی نیست. به همین دلیل آب بطری را می‌توان در اکثر رستوران‌ها و فروشگاه‌ها با قیمت ارزان خرید.

  1. داروخانه‌ها در چین

داروخانه‌های چینی داروهای غربی و شرقی را با قیمت‌های بسیار مناسب ارائه می‌دهند. داروهای تجویزی معمولا بدون نسخه و به سادگی با تشخیص داروساز فروخته می شود.

  1. یافتن یک دکتر در چین

بیمارستان‌های چینی می‌توانند شلوغ و دلهره‌آور باشند. البته اکثر شهرهای بزرگ نیز دارای بیمارستان‌های ویژه خارجیان هستند؛ شرایط مساعدی را برای خارجیان مشغول کار و زندگی در این کشور فراهم می‌کنند.

همچنین بهتر است بدانید که حتی در بیمارستان‌های عمومی شلوغ، بسیاری از پزشکان به زبان انگلیسی صحبت خواهند کرد.

  1. مقابله با آلودگی هوا در چین

شهرهای بزرگ چین به ویژه پکن، مشکلی جدی با آلودگی هوا دارند. بسیاری از مردم محلی هر روز و هنگام رفت و آمد در شهر ماسک به صورت می‌زنند. البته راه حل امن‌تر دور بودن از مرکز شهر در روزهای آلودگی است.

  1. دستمال توالت را فراموش نکنید

یکی از وضعیت‌های غیرمعمول در چین، نبود دستمال توالت در دستشویی‌های این کشور است. البته در هتل‌ها و رستوران‌های مجلل این امکان وجود دارد؛ اما راه حل منطقی‌تر این است که به مقدار مورد نیاز دستمال توالت همراه خود داشته باشید.

  1. صابون دست یا ضدعفونی‌کننده دست را هم بردارید

مانند دستمال توالت، صابون دست در بسیاری از سرویس‌های بهداشتی چینی موجود نیست. پس مطمئن شوید که یک بطری کوچک ضدعفونی‌کننده دست را همیشه همراه خود دارید.

 

تور چین

سفر داخلی و حمل و نقل در چین

  1. زودتر از موعد به فرودگاه بروید

توصیه می‌شود در چین حدود سه ساعت زودتر برای پروازهای بین‌المللی و دو ساعت زودتر برای پروازهای داخلی به فرودگاه بروید. فرودگاه‌های چینی اغلب شلوغ و پر حرج و مرج است؛ و زودتر رسیدن خیال شما را بابت جا نماندن از پرواز راحت می‌کند.

  1. همیشه احتمال تاخیر وجود دارد

بهتر است هنگام پرواز صبور باشید. مسئله تاخیر در پرواز در چین یک مسئله معمول است و بعید نیست در سفر به چین برای شما هم اتفاق بیفتد.

  1. اتوبوس و قطار در چین

چین با یک شبکه فوق‌العاده از اتوبوس‌ها و قطارها، از جمله قطارهای سریع‌السیر، شما را در سراسر این سرزمین پهناور به راحتی جابه‌جا می‌کند. قیمت این خدمات در چین به نسبت سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه است.

  1. گذرنامه خود و همراهان‌تان را هنگام رزرو هتل همراه داشته باشید.

در هنگام رزرو هتل به ازای هر گذرنامه می‌توانید فقط یک تخت رزرو کنید. پس باید گذرنامه همه همراهان هنگام انجام این کار در دسترس باشد.

  1. از سایت‌های رزرو محلی استفاده کنید

سایت‌های رزرو چینی مانند C-Trip و eLong اغلب نرخ‌های بهتری نسبت به سایت‌های بین المللی ارائه می‌دهند. پس حتما هر دو را هنگام برنامه‌ریزی سفر خود بررسی کنید.

  1. رانندگی در چین

اگر این نخستین سفر شما به چین باشد، به زودی متوجه خواهید شد که جاده‌های چین چقدر شلوغ است؛ و رانندگی مردم چقدر نامنظم و تا حدود زیادی شبیه ایران است. پس اگر مهارت کافی دارید؛ اقدام به رانندگی در چین کنید و در غیر این صورت خودتان را به دردسر نیندازید.

  1. تاکسی گرفتن در چین

تاکسی در چین ارزان و فراوان است. البته اکثر رانندگان انگلیسی صحبت نمی‌کنند. بنابراین بهتر است که آدرس مقصد خود را به زبان چینی توسط یکی از مسئولان هتل دریافت کنید.

 

تور چین

تجربه فرهنگ چینی

  1. خوردن غذاهای خیابانی در چین

غذای خیابانی چینی خوشمزه است و همه جا هم موجود است! هنگام انتخاب فروشنده‌ای که از آن خرید می کنید؛ بررسی کنید که مردم محلی در حال خوردن هستند یا نه. همچنین اگر صفی را برای خرید مشاهده می‌کنید؛ احتمالا با شرایط و غذای بهتری روبرو هستید.

  1. فضای شخصی

چین یک مکان شلوغ است و مردم محلی به فضای شخصی بسیار کوچکتر عادت کرده‌اند؛ که ممکن است ما به آن عادت نداشته باشیم. همچنین اگر شما در هرج و مرج و شلوغی گیر کردید نگران و متعجب نشوید. این موضوع تنها بخشی از فرهنگ چین است.

  1. عکس گرفتن در چین

چینی‌ها دوست دارند عکس بگیرند. پس این موضوع که از شما عکس می‌گیرند یا تمایل به عکس گرفتن با شما دارند، چیزی عجیبی نیست. البته مثل بسیاری از کشورهای دیگر، قبل از عکاسی از یک فرد مسئول یا یک ساختمان دولتی، نیازمند کسب اجازه هستید.

تجارب شما از سفر به چین چگونه بوده است؟ آیا خاطره جذابی از سفر خود دارید؟ آن را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر تمایل دارید سفر به چین برای شما امن‌تر، آسوده‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد؛ پیشنهاد می‌کنیم از تور چین استفاده کنید.تور چین  این امکان را به شما می‌دهد که با قیمتی ارزان‌تر و با امکاناتی بیشتر، سفر به چین را تجربه کنید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 411
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 19 شهريور 1397 | 12:51 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور پوکت

شهر پوکت جاذبه های زیادی دارد اما اکثر گردشگران و مسافران تور پوکت فقط به پاتونگ و سواحل و شب زنده داری در آن می پردازند. اما پاتونگ در واقع پوکت نیست حداقل تفاوت هایی دارند! شما می توانید از  تور پوکت برای بازدید از مناظر زیبا، معابد، بازار و موارد دیگر استفاده کنید.

مکان های دیدنی در یک سفر فوق العاده به پوکت

پوکت در واقع یک منطقه گردشگری است، اما همچنین نقاط زیبا، آرام و بکری دارد که شما می توانید کارهای زیادی در این جزیره انجام دهید. توصیه می شود یک اسکوتر کرایه کرده و خودتان این جزیره را کشف کنید. در این مقاله، ما می خواهیم به شما 23 نکته در مورد پوکت ارائه دهیم که باعث می شود اقامت شما در بزرگترین جزیره تایلند به یک تعطیلات عالی تبدیل شود.

1. بودای بزرگ

مجسمه 45 متری بودا (Phra Phuttha Mingmongkhon Akenakhiriri) یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته تور پوکت است. شما می توانید آن را از نقاط مختلف ببینید و گردشگران زیادی در طول تعطیلات خود از آن دیدن می کنند.

تور پوکت

ورود به مجموعه معبد رایگان است و نمایشگاهی از داستان بودا را به نمایش می گذارد و در اغلب مواقع یک راهب پیش از رسیدن افراد به مجسمه بزرگ برای گردشگران آرزوی سلامتی می کند. به هر حال، شما می توانید مبلغی را برای ساخت و ساز پایه و اساس آن وقف کنید پایه بروید و اثر خود را بر روی سنگ مرمری که برای این ساخت و ساز استفاده می شود جاودانه کنید. علاوه بر این، مجسمه بزرگ بودا تنها جاذبه برجسته این جزیره نیست، اما منظره فوق العاده ای دارد! این چشم انداز زیبایی از خلیج چالونگ، جایی که اقامت بی نظیری برای گردشگران  تور پوکت ارائه می دهد.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

از مسیر چالونگ شما باید به سمت Wat Chalong / Tesco Lotus بروید. پس از چند کیلومتر، در سمت چپ شما یک مسیر وجود دارد که شما را به این منطقه هدایت می کند. حالا شما باید یک مسیر منحنی با شیب تند را در حدود 5-6 کیلومتر به سمت بالای تپه طی کنید. پس از عبور از کمپ فیل ها و منظره های مختلف شما مجسمه بزرگ بودا را مشاهده خواهید کرد. اگر شما از سمت فرودگاه به این منطقه می آیید، پس از وات چالونگ ( که در مسیر با یک تابلو مشخص شده است) باید به سمت راست حرکت کنید. پس از آن همان مسیری که قبلا توضیح داده شده را باید طی کنید.

2. چشم اندازهای موجود در مسیر مجسمه بزرگ بودا

تور پوکت

در راه شما به سمت مجسمه بزرگ بودا شما از مناظر مختلفی عبور خواهید کرد. گاهی اوقات یک رستوران یا یک کافی شاپ در کنار مسیر نیز وجود خواهد داشت. می توانید در برخی از آنها توقف کرده و در حین استراحت از چشم اندازهای آن لذت ببرید. در یک طرف مسیر شما ساحل در قسمت جنوب غربی پوکت را مشاهده خواهید کرد و در سوی دیگر نیز یک منظره شگفت انگیز از خلیج چالونگ وجود دارد. مهم نیست که کدام یک را نگاه کنید، زیرا هر دوی آنها خیره کننده هستند! شما همچنین می توانید یک استراحت کوتاه در مسیر تور داشته باشید و با نوشیدن یک شیک میوه تازه از منظره و آب و هوا لذت ببرید.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟مسیر مشابه با آنچه که در بالا توضیح داده شد می باشد.

3. ساحل Laem Ka

تور پوکت

حالا میخواهم یک راز کوچک را برای شما بازگو کنم. ساحل Laem Ka یکی از سواحلی است که به خوبی معرفی نشده است و از خیابان نیز قابل مشاهده نیست. یک استراحتگاه آرام به دور از سواحل توریستی و شلوغ در پوکت می باشد. این منطقه ساحلی نسبتا کوچک است که با چشم اندازهایی فوق العاده از جزیره پوکت به دور از خط ساحلی را ارائه می دهد و مکان مناسبی برای شنا کردن است. در اینجا مسافران  تور پوکت می توانند از فضا، ساحل و اقیانوس بدون تنش ها و شلوغی های مناطق توریستی لذت ببرید. این منطقه آن دسته از جزایر تایلند است که می توانید در یک ساحل زیبا و آرام به استراحت بپردازید.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

ساحل Laem Ka در نزدیکی Rawai در جنوب پوکت واقع شده است. اگر از Chalong به Rawai رانندگی کنید موزه صدف دریای پوکت را در سمت راست خود خواهید دید. اگر کمی بیشتر به مسیر خود ادامه دهید یک فروشگاه 7-Eleven در سمت چپ خود خواهید دید. بلافاصله بعد از آن باید وارد یک خیابان کوچک در سمت چپ شوید. در این خیابان به مسیر خود ادامه دهید تا به ورودی یک راهنمای امنیتی رسید. این ورودی شاید به گونه ای باشد که فکر کنید که وارد یک ملک خصوصی شده اید. به سادگی می توانید از آن عبور کنید. اکنون باید یک مسیر کوتاه به سمت پایین را طی کنید که دارای شرایط مساعدی نمی باشد. پس از آن به یک فضای پارکینگ می رسید که می توانید اسکوتر خود را در آنجا پارک کنید. حال تنها چند قدم تا ساحل فاصله دارید. به ساحل Laem Ka خوش آمدید. از آن لذت ببرید!

4. Cape Promthep

Cape Promthep یا Laem Promthep به زبان تایلندی، جنوبی ترین نقطه پوکت است. یک منطقه توریستی بسیار معروف که متاسفانه گردشگران زیادی توسط اتوبوس هایی به این منطقه می آیند. با این وجود، چشم اندازهای آن همچنان زیبا است، مخصوصا در غروب خورشید که توصیه می کنم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.از فضای پارکینگ که رایگان است باید از پله ها بالا بروید. در سمت چپ شما آرامگاهی وجود دارد که در مقابل آن چند فیل و یک فانوس دریایی قرار دارد. شما همچنین می توانید بر روی سکو بروید، اما منظره آن با پایین سکو تفاوت چندانی ندارد. اگر از پله ها در کنار آرامگاه پایین بروید شما می توانید عکس های فوق العاده ای از کوه مون و ساحل نای هارن بگیرید. به ویژه در هنگام غروب خورشید، مناظر آن بسیار زیبا است. اجازه ندهید که حجم بالای توریست ها و گردشگران تور پوکت شما را از دیدن این منطقه منصرف کند، زیرا همه چیز رایگان است.

تور پوکت

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

اگر از Chalong / Rawai یا از Kata / Karon می آیید، علائم راهنمای زیادی را خواهید دید که مسیر را به شما نشان می دهند. از Chalong / Rawai به سمت چپ و از مسیر روبرو پس از ساحل نای هارن به سمت راست حرکت کنید. مسیر بسیار واضح است و من مطمئن هستم که شما آن را پیدا خواهید کرد زیرا جنوبی ترین نقطه پوکت و یک جاذبه توریستی مشهور است. فقط با دنبال کردن علائم راهنما به Promthep Cape یا Laem Promthep به مقصد خود خواهید رسید. اگر از سمت نای هارن قصد رفتن به این منطقه را دارید، یک منطقه به نام Windmill Hill وجود دارد که می توانید در آن توقف کنید.

5. بازار آخر هفته ناکا

بازار آخر هفته ناکا یکی از بزرگترین بازارهای موجود در تعطیلات آخر هفته در پوکت است که هر شنبه و یکشنبه برگزار می شود. غرفه ها از حدود ساعت 4 عصر شروع به کار می کنند و بیشتر آنها تا حدود ساعت 10 تا 11 شب باز می باشند. این بازار اقلام زیادی را عرضه می کند و اگر شما خرید کردن را دوست داشته باشید این مکانی است که از آن لذت خواهید برد. همچنین می توانید یک غرفه بزرگ از انواع مختلف غذا را نیز پیدا کنید. بهتر است چند ساعت برای بازدید از این محل اختصاص دهید.

تور پوکت

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

اگر از سمت چالونگ به این منطقه می آیید، باید خروجی مشابه با مجسمه بزرگ بودا را انتخاب کنید. در حال حاضر شما باید جاده بزرگ چائو فاه تاوان توک (4021) برای مدتی - حدود 15 دقیقه دنبال کنید. در مسیر شما باید از Tesco Lotus و Wat Chalong نیز عبور کنید. در سمت چپ شما در مسیر Thap Garden Phuket را خواهید دید، که یک مرکز باغ بزرگ است. در مقابل آن، باید به سمت راست بپیچید و وارد خیابان Wirat Hong Yok شوید. اکنون بازار آخر هفته Naka در چند متری سمت راست شما قرار دارد. آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارستور پوکتبا خدمات و امکانات بالا را ارئه میدهد. تور پوکت ارزان و تور پوکت لحظه آخری فرصتی مناسب برای بازدید از این جزیره زیبا می‌باشد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 348
برچسب ها :

تاريخ : يکشنبه 18 شهريور 1397 | 12:23 | نویسنده : زیما سفر پارس |

25 نکته ضروری قبل از سفر به چین - قسمت اول

از زمان باز شدن درهای چین به روی جامعه جهانی در دهه 70 میلادی، چین دوره‌ای از رشد و تغییر سریع را تجربه کرده است. این روزها، گردشگران بسیار بیشتری از سراسر جهان سفر به چین را برای بازدید از دنیای عجیب شرق انتخاب می‌کنند. تور چین  تجربه غنی و باستانی چین را در کنار آینده روشن و رو به پیشرفت آن، در پیش روی گردشگران علاقمند به چین قرار می‌دهد.

البته در حالی که چین به سرعت در حال مدرنیته شدن است؛ اما هنوز مواردی وجود دارد که قبل از سفر به چین باید از آنها آگاه باشید. امیدوارم این نکات به شما کمک کنند تا کشف کنید که این کشور زیبا و چالش برانگیز چگونه کشوری است. این مقاله را می‌توانید در دو قسمت متوالی در وب‌سایت زیما سفر پارس، مطالعه کنید.

استفاده از پول در چین

  1. پرداخت نقدی ترجیح داده می‌شود

اگرچه کسب و کارهای زیادی بخصوص رستوران‌ها و هتل‌های بزرگ، در حال حاضر ویزا کارت و مستر کارت را قبول می‌کنند؛ اما خبری از پذیرش کارت‌های بانکی ایرانی نیست. در واقع پذیرفته شده‌ترین کارت بانکی در چین UnionPay است.

پس این پیش فرض را در نظر بگیرید که در سفر به چین باید همه هزینه‌ها را نقدا پرداخت کنید.

  1. چین تنها یک ارز را به رسمیت می‌شناسد.

پول رسمی چین یوآن است. جالب است بدانید که کسب و کارهای چینی هیچ ارز دیگری، حتی دلار آمریکا را نیز نمی‌پذیرند. پس اولین قدم تبدیل پول خود به یوآن است.

  1. تبادل ارز در دستگاه‌های خودپرداز در چین

در حالی که بسیاری از بانک های چینی کارت های خارجی را نمی پذیرند؛ بانک های زنجیره ای بزرگ مانند HSBC پول های بین المللی را برای تبدیل ارز می‌پذیرند. همچنین دستگاه‌های خودپرداز بین المللی در همه شهرهای بزرگ در دسترس هستند؛ اما ممکن است در مناطق گردشگری کمتر پیدا شوند. همچنین طبیعی است که این روش برای مسافران ایرانی کاربرد ندارد. پس باز هم برای تبدیل پول خود به یوآن قبل از آغاز سفر اقدام کنید.

  1. برای ارتباط بیشتر نیاز به مترجم خواهید داشت

مردم چین به سختی به انگلیسی صحبت می‌کنند؛ و اگر علاقمند هستید که ارتباط قوی‌تری با آنها داشته باشید و یا اهداف سفر شما کاری است؛ بهتر است به فکر یک مترجم باشید.

  1. در چین نیازی به انعام دادن نیست

چینی ها انعام نمی‌دهند و از شما هم انتظار دریافت انعام ندارند. در واقع این کار متداولی در چین نیست.

  1. هنگام خرید چانه بزنید

برای هر چیزی که در چین می‌خواهید بخرید چانه بزنید. واقعیت آن است که هیچ قیمت اولیه‌ای، قیمت اصلی جنس نیست. پس چانه زدن در چین به نفع شما خواهد بود.

 سازماندهی مدارک مسافرتی برای چین

  1. ویزای چین

برای رفتن به چین نیازمند ویزا هستید؛ و ویزا را هنگام ورود به شما نمی‌دهند. پس قبل از سفر به چین اقدام به دریافت ویزا نمایید. ویزای توریستی چین با تکمیل فرم درخواست ویزا در دو نسخه انجام می‌شود. همچنین برای تک تک اعضای خانواده نیز باید فرم جداگانه پر کرد. در نهایت ویزای چین را می‌توان از طریق یک وکیل یا کارگزار نیز پیگیری کرد.

  1. رزرو هتل در چین

اگر ازتور چیناستفاده نمی‌کنید؛ لازم است خودتان شخصا اقدام به رزرو هتل نمایید. البته سایت‌های بسیاری در این زمینه فعال هستند؛ که می توانند برای رزرو هتل در چین به شما کمک کنند.

  1. بیمه مسافرت برای چین

در حالی‌که چین یک کشور بسیار امن و با میزان جرم نسبتا کم است؛ اما داشتن بیمه مسافرت یک روش عاقلانه برای سفری بدون نگرانی خواهد بود. اگر در سفر به چین اتفاقی غیرمنتظره برای شما رخ دهد و شما بیمه نباشید؛ هزینه‌های زیادی روی دست شما خواهد ماند.

ادامه نکات ضروری قبل از سفر به چین را می‌توانید در قسمت دوم این مقاله مطالعه کنید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 377
برچسب ها :

تاريخ : شنبه 17 شهريور 1397 | 12:42 | نویسنده : زیما سفر پارس |

6 مقصد گردشگری در گرجستان که نباید آنها را از دست بدهید

مقاصد گردشگری گرجستان که در  تور گرجستان می توانید از آنها بازدید کنید؛ از تنوع بالایی برخوردار هستند. کوهستان‌های جذاب، دریاچه‌های زیبا و شگفتی‌های طبیعی متعدد، تنها بخشی از جذابیت‌های گردشگری در گرجستان هستند. گرچه برخی از این مناطق در بین بسیاری از مسافرین و مردم محلی محبوب هستند؛ اما گرجستان هنوز دارای بسیاری از نقاطی است که برای مسافران کمتر شناخته شده است. اگر می‌خواهید با 6 مقصد شگفت‌انگیز و کمتر شناخته شده برای بازدید از مناطق طبیعی درتور گرجستانآشنا شوید، با این مقالهآژانس گردشگری و مسافرتی زیما سیر پارسهمراه باشید.

تنگه داشباشی (Dashbashi Canyon)

تنگه داشباشی واقع در Tsalka است. با دو ساعت رانندگی می‌توانید خود را از تفلیس به این منطقه زیبا برسانید. تنوع زیستی این منطقه بی‌نظیر است؛ و دل هر علاقمند به طبیعت گردی را در مسیر گردشگری در گرجستان به دست می‌آورد. این اکوسیستم کاملا منحصر به فرد بوده و با آبشارهای نفس‌گیر و دامنه‌های شیب دار دره‌های خود، مناظر بی‌نظیری را در برابر چشمان شما می‌گشاید.

 صخره‌های بیرتویسی Birtvisi

در این منطقه شما می‌توانید تپه‌های سنگی آتشفشانی را ببینید. این سازه‌های سنگی به علت فوران‌های آتشفشانی در میلیون‌ها سال پیش ایجاد شده است. با این حال فرایندهای طبیعی طی چندین قرن ظاهر آنها را تغییر داده است. علاوه بر این، اگر اهل کوهنوردی باشید می‌توانید به قلعه Birtvisi صعود کنید. فراموش نکنید که منظره پانورامای اطراف از بمحل ساخت این قلعه ارزش این کار را دارد.

رصدخانه استروفی

دوست‌داران نجوم نباید از دیدن شهر آبستومانی، که در سال 1930 رصدخانه استروفی فیزیک در آن تاسیس شده است، غافل شوند. این رصدخانه در میان جنگلی با انبوه درختان مخروطی شکل ساخته شده است. آسمان پاک و صاف این منطقه از گرجستان فرصت این را می‌دهد که تصویری کامل از آسمان شب داشته باشیم.

مناطق حفاظت شده کبولتی (Kobuleti)

مناطق حفاظت شده کبولتی پیشنهاد دیگر ما برای گردشگری در گرجستان است. تالاب منحصر به فرد این منطقه، اهمیتی بین‌الملی دارد. این مکان حفاظت شده در منطقه ادجارا (Adjara) واقع شده؛ و دارای تنوع قابل توجهی از پرندگان و گونه‌های گیاهی است. مهم‌تر از همه باتلاق ایسپانی (Ispani) است. این باتلاق در نگاه اول شبیه به ملحفه‌ای سفید رنگ که بر روی زمین پهن شده است خود را نشان می‌دهد. سفیدی باتلاق نیز به دلیل وجود نوعی خزه سفید رنگ است. این خزه از عجیب‌ترین گیاهان موجود در جهان بوده و به آلودگی‌های زیست محیطی بسیار حساس است. جذاب‌ترین کار در این منطقه قدم زدن روی سطح باتلاق با کفش‌های مخصوص است. برج مراقبت پاتلاق به گردشگران کفش‌هایی خاص می‌دهد که به راحتی بتوانند روی سطح باتلاق قدم بزنند. همچنین اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید؛ حتی می توانید تعدادی از لاک‌پشت‌های ساکن در باتلاق را مشاهده کنید.

پارک ملی کلکیتی (Kolkheti)

یکی دیگر از مکان‌های قابل توجهی که گردشگری در گرجستان پیش روی شما قرار می‌دهد؛ پارک ملی کلکیتی است. این پارک در امتداد دریای سیاه و دریاچه پالیاستومی (Paliastomi) قرار دارد. در این پارک مسیرهای پیاده‌روی وجود ندارد؛ و برای دیدن پارک و اکوسیستم چشم‌گیر آن باید سوار قایق شوید. علاوه بر این، پارک ملی کلکیتی یک مکان عالی برای لذت بردن از تماشای گونه‌های متنوع پرندگان و انجام ورزش ماهیگیری است.

شهر سنگی واردزیا

این شهر در قرن سیزده میلادی و به دستور ملکه تامار ساخته شده است. واردیزیا در جنوب گرجستان قرار دارد. اگرچه بخش‌های وسیعی از شهر بر اثر زلزله و تهاجم‌های مختلف از بین رفته است؛ اما هنوز هم سازه‌های سنگی آن جذابیت بالایی دارد. واردیزیا در فاصله 4 ساعته از تفلیس قرار دارد؛ و علاوه بر امکان بازدید از این مکان تاریخی می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی اطراف آن نیز استفاده کنید.

امیدواریم در صورت استفاده از  تور گرجستان  از دیدنی های طبیعی و کمتر دیده شده این کشور پهناور و چهار فصل نیز بازدید کنید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 325
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 14 شهريور 1397 | 12:37 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور دبی

در ادامه مطلب قبل برای شما در این مقاله هم در مورد گزینه های دیگر حمل و نقل عمومی در تور دبی برای شما صحبت می کنیم که اگر قصد سفر درون شهر بدون رانندگی وسیله نقلیه را داشتید بتوانید با یکی از این وسایل نقلیه عمومی راحت به مقصد مورد نظر خود برسید.

حمل و نقل عمومی برای گردشگران تور دبی

4. آبراس

تور دبی

ترکیب عجیب و غریب دبی جدید و قدیمی را به وضوح می توان در تاکسی های آبی ساده و چوبی که در امتداد ده کیلومتری کریک، مردم را حمل و نقل می کنند، مشاهده کرد. این تاکسی های آبی معروف که تحت عنوان آبراس شناخته می شوند، یک راه عالی برای جلوگیری از افزایش ترافیک بوده و یکی از ارزانترین فرم های حمل و نقل عمومی برای مسافران تور دبی می باشند که بسیار سریع است و حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد تا به طرف دیگر برسید؛ در حالی که دیگر گزینه های عبور از کریک از طریق جاده (با استفاده از تونل Shindagha، Garhoud ، و یا پل مکتوم) می تواند تا یک ساعت طول بکشد! آبراس ممکن است به صورت دستی یا اتوماتیک و موتوردار هدایت شود. وب سایت RTA اطلاعات زیادی در مورد هر دو نوع آبراس ارائه می دهد.

5. تاکسی های آبی

تور دبی

در حالی که آبراس ها تنها برای حرکت در کریک طراحی شده اند، تاکسی های آبی دبی ناوگان نسبتا جدیدی است که توسط RTA اداره می شوند و قادر به حرکت در آبهای خلیج عربی هستند. این تاکسی ها ظاهر بسیار شیک و مدرنی دارند و یک راهکار جدید ارائه شده توسط RTA برای تسریع و تسهیل ترافیک روزانه در جاده های پرتردد دبی هستند. تاکسی مجهز به تمام امکانات مدرن، مطابق با الزامات ایمنی RTA است و می تواند در سراسر آبهای خلیج عربی با سرعت 25 گره سفر کند.

6. کارت های نال (Nol cards)

در تلاش برای ایجاد حمل و نقل عمومی کارآمدتر و راحت تر برای عموم مردم، RTA کارت نال را معرفی کرده است که یک کارت هوشمند است که می تواند در فرم های مختلف حمل و نقل عمومی RTA مانند اتوبوس، تراموا، اتوبوس های آبی و سیستم مترو استفاده شود. کارت های نال مزایای متعددی دارند، بزرگترین آنها این است که نیازی به حمل پول نقد برای پرداخت هزینه حمل و نقل نیست؛ فقط کارت خود را به همراه داشته باشید و از آن برای پرداخت هزینه های سفر خود با سیستم های حمل و نقل عمومی استفاده کنید. چهار نوع کارت مختلف با مزایای خدماتی مختلف وجود دارند. اطلاعات بیشتر در مورد کارت ها در وب سایت آن موجود است.

7. دبی فری

تور دبی

دبی فری بیشتر از جنبه های مربوط به سیستم حمل و نقل عمومی دارای جاذبه های گردشگری است که به بازدیدکنندگان و گردشگران تور دبی اجازه می دهد که این شهر را از درون دریا ببینند و برخی از ساختمان های برجسته دبی مانند برج آل عرب و پالم جمیرا یا هتل بزرگ آتلانتیس را تماشا کنند. کشتی دارای صندلی راحت است و تنها در صورتی شروع به حرکت می کند که حداقل 10 نفر درون آن حضور داشته باشند.

8. تراموای دبی

 تور دبی

تراموای دبی پس از مدت ها انتظار در نوامبر 2014 راه اندازی شد و یک سیستم راه آهن یکپارچه است که بخشی از یک سیستم حمل و نقل عمومی مدرن است که دسترسی کارآمد و سریع به مناطق پرجمعیت ساحلی جمیرا و مناطق کسب و کار در امتداد خیابان الصفحه را فراهم می کند. تراموا به ایستگاه مترو و همچنین مونوریل پالم متصل می شود.

9. – مونوریل پالم جمیرا

توردبی

یک سیستم حمل و نقل خصوصی است که برای انتقال گردشگران یا ساکنان از یک طرف جزیره پالم به طرف دیگر آن طراحی شده است. این سیستم ایستگاه دروازه در ورودی پالم را به هتل آتلانتیس در انتهای آن متصل می کند. مونوریل به مسافرین تور دبی یک چشم انداز عالی از پالم ارائه می دهد و به سیستم تراموای دبی نیز متصل می شود. این سیستم در حال حاضر به سیستم متروی دبی متصل نیست، اما برنامه هایی برای این مورد نیز در دست انجام است.

توردبی ارزان و  تور دبی لحظه آخری آژانس گردشگری زیما سفر پارس فرصتی مناسب برای سفر به شهر زیبای دبی است.

مقاله قبل در این زمینه را مطالعه کنید.

حمل و نقل عمومی در دبی - بخش اول



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 358
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 13 شهريور 1397 | 14:10 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور مشهد و بازدید از آرامگاه فردوسی در شهر طوس

آرامگاه فردوسی میعادگاه علاقمندان شعر، ادب و زبان پارسی است. ایرانیان علاقمند به شعر و ادب پارسی نیز از دیرباز، پس از یافتن شرف حضور در حرم مطهر آقا امام رضا در مشهد، روزی از ایام سفر را نیز راهی شهر طوس شده و به زیارت آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌پرداختند. پیشنهاد ما به همه مسافران تور مشهد  نیز فراموش نکردن حضور در آرامگاه فردوسی است. فردوسی را بزرگترین سراینده شعر پارسی می‌دانند. کسی که زبان پارسی را در دورانی که زبان عربی می‌رفت به زبان قالب ایران تبدیل شود، جان تازه‌ای بخشید.

البته این روزها محوطه آرامگاه فردوسی تغییرات زیادی را به خود دیده است؛ و علاوه بر جذابیت‌های فرهنگی، دارای جذابیت‌های رفاهی و گردشگری دیگری نیز هست؛ که حضور در آنجا را برای تمامی اقشار و اهالی خانواده جذاب می‌کند.

در این مطلب وب‌سایت آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس به معرفی این جاذبه گردشگری می‌پردازیم.

آرامگاه فردوسی کجاست و تاریخچه آن چیست؟

چهل کیلومتر دورتر از شهر مشهد شهر کوچک طوس واقع شده است. شهری که دارای تاریخچه‌ای طولانی و جذاب است. اما شهرت اصلی این شهر به دلیل وجود آرامگاه استاد سخن، حکیم ابوالقاسم فردوسی است. او که پس از سرایش حماسه شاهنامه در طول 30 سال، در سال 1020 میلادی (416 هجری قمری)، رخت از جهان بربست و در شهر طوس دفن شد.

آرامگاه فردوسی در طول حدود 1000 سال عمر خود دستخوش تغییرات زیادی شده است. از تخریب‌های اولیه به جرم شیعه بودن و تخریب‌های دیگر پس از صد سال توسط قوم مغول، تا بنای دوباره آرامگاه در زمان پادشاهان ایلخانی و در نهایت مخفی کردن آن برای دوری از گزند دشمنان، دروان پر فراز و نشیب زیادی را برای این جاذبه گردشگری ایجاد کرده است. جالب است بدانید تا حدود 200 سال پیش بنای آرامگاه فردوسی به دلایل مختلف مخفی و به نوعی گمشده بود.

ساخت این بنا به شکل امروزی در پایان جنگ جهانی اول مطرح شد؛ و در سال های ابتدای 1310 شمسی بنایی در خور شخصیت و نام فردوسی در باغی به وسعت 30 هزار متر مربع طراحی و ساخته شد.

بنای آرامگاه فردوسی با الهام از طراحی‌های دروان هخامنشیان و اشکانیان شکل گرفته است. بنای آرامگاه از کف زمین 18 متر ارتفاع دارد؛ و مقبره نیز با 1 متر ارتفاع در مرکز آن طراحی شده است. یک ایوان چهل متری نیز در اطراف بنا قرار دارد؛ و در نهایت سقف ایوان با کاشی و مقرنس آذین گشته است.

البته همین بنا هم پس از 30 سال و در دهه 1340 شمسی نیازمند بازسازی شد؛ و این‌بار توسط مهندس هوشنگ سیحون به شکلی اساسی مورد بازسازی و طراحی دوباره قرار گرفت.

جاذبه‌های گردشگری آرامگاه فردوسی

اصلی‌ترین جاذبه گردشگری این محوطه قطعا خود آرامگاه است؛ که پیشنهاد می‌کنیم حتما به داخل آرامگاه رفته و از تالار آن و مقبره حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز بازدید کنید. اما جز این مورد، محوطه آرامگاه فضایی دلنشین برای گذران یک روز یا حداقل چند ساعت در کنار خانواده و دوستان است. فضای باغ که این روزها به حدود 7 هکتار رسیده است؛ میحطی جذاب برای تفریح و سرگرم شدن شما و بخصوص کودکان خواهد بود.

بجز این موارد موزه فردوسی و کتابخانه فردوسی دو محل دیگر این محوطه گردشگری است؛ که در صورت علاقه می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند.

جالب است بدانید در این منطقه مقبره علمای دیگری نیز وجود دارد. از جمله مقبره شاعر معاصر خراسانی، استاد مهدی اخوان ثالث، یکی از جذابیت‌های دیگر این محوطه برای علاقمندان شعر و ادب پارسی است.

امکانات رفاعی محوطه آرامگاه فردوسی

در این محوطه برای راحتی و رفاه گردشگران امکانات خوبی طراحی شده است. از امکانات عمومی مثل سرویس‌های بهداشتی و... که بگذریم؛ وجود کافه و رستوران و فروشگاه‌های فروش سوغات، از مواردی است که در آرامگاه فردوسی خواهید یافت.

این جاذبه گردشگری از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر آماده ارائه خدمت به گردشگران است؛ و در این ساعات و با استفاده از خودروی شخصی یا حمل و نقل عمومی، به راحتی می‌توانید به آنجا بروید.

منبع : تور چین 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 365
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 12 شهريور 1397 | 12:38 | نویسنده : زیما سفر پارس |

راهنمای سفر و تور به چین - قسمت اول

راهنمای سفر و تور به چین 

یک راهنمای داخلی برای چین، از جمله زمان مناسب برای رفتن، جایی برای اقامت، بهترین اپراتورهای تور چین ، اقلام موردنیاز، توسط متخصص ما، میشل جانا چان گردآوری شده است.

درخدمت شما هستیم با یک مقاله دو قسمتی برای تور چین . 

همراه ما باشید و از مطالب زیما سفر پارس لذت ببرید.

چرا باید به چین بروید؟

چین به دلیل انرژی فوق العاده مردمان خود، جمعیت زیاد و زبان چالش برانگیز آنها ممکن است یک مقصد خسته کننده برای بازدیدکنندگان در دیدار اول باشد. شکایات مشترکی که از گردشگران شنیده می شود عبارتند از: "اینجا خیلی شلوغ است - همه در حال فشار دادن و تکان دادن یکدیگر هستند "؛ " ما نمیتوانیم آنها را درک کنیم "؛ و "ما بعد از آن سفر به چین، به تعطیلات دیگری نیاز داشتیم".

بهترین توصیه ای که می توانم انجام دهم اجتناب از تلاش زیاد برای جبران وقت تلف شده است. مسافران زیادی به ایالات متحده سفر می کنند و از منهتن، Disneyworld، Grand Canyon و هالیوود، در یک سفر بازدید می کنند اما چنین سفری در چین قابل تصور نیست. برنامه های معمول اغلب بازدیدکنندگان معطوف به بازدید از شهر ممنوعه، دیوار بزرگ، ارتش سرخ ، پناهگاه های پاندا چنگدو و کروز Three Gorges و در نهایت شهر مدرن و فوق العاده شانگهای می شود.

 

تور چین

 

بیست سال پیش، پیمودن چنین مسیری راحت تر بود. در آن روزگار، توریست های کمی وجود داشتند. اما اکنون به نظر می رسد مردم در سراسر کشور در حال حرکت و مشتاق به کشف زیبایی های سرزمین مادری خود هستند. بازدیدکنندگان بین المللی در صف های طولانی برای بازدید از جاذبه های توریستی قرار می گیرند. اما چاره ای جز بازدید از چشم اندازهای این کشور نیست چرا که چین یک مقصد جالب توجه است. این کشور همچنین برای هر کسی است که امیدوار است بیشتر در مورد آینده ای که جهان در قرن حاضر در حال حرکت به سمت آن است یاد بگیرد، یک مقصد مناسب به حساب می آید.

بعضی ها به چین سفر می کنند تا به بررسی آسمان خراش ها، طرح های معماری نوآورانه و تلاش های هنری کشور بپردازند. آنها باید به مرکز مالی و تجاری شانگهای، و همچنین روستای المپیک پکن و منطقه هنر معاصر پایتخت، که در یک کارخانه سلاح های هسته ای قرار دارند و تحت عنوان 798 شناخته می شود، سر بزنند.

دیگران مشتاق خواهند بود تا بیشتر درباره تمدن 5000 ساله چین یاد بگیرند. بهترین نمایش در این خصوص از طریق موزه ها و آثار تاریخی کشور امکان پذیر است که شامل اولین رزمندگان ارتش سرخ امپراتور در شیان تا شهر ممنوعه پکن است که به عنوان قصر امپراتوری از سلسله مینگ تا انتهای سلسله چینگ خدمت می کرد. با این حال، آگاه باشید که این جاذبه ها را باید ببینید، از جمله کاخ تابستانی پکن و بخش هایی از دیوار بزرگ نزدیک به پایتخت (به ویژه Badaling)، اغلب شلوغ ترین جاذبه های توریستی هستند.

برای ماجراجویی، سایت های کمتر شناخته شده - و خلوت - مانند غارهای بودایی در Dunhuang، پایتخت های سابق لوئیانگ و Kaifeng و صحرای بزرگ Taklamakan در شمال غرب وجود دارند. برخی از موزه های استثنایی چین شامل موزه تاریخ Shaanxi، موزه Xi'an و موزه Han Yangling (هر سه در نزدیکی Xi'an) و همچنین موزه استان ژجیانگ هستند.

کسانی که به دنبال درک چشم انداز زندگی روزمره در چین می باشند، باید زمان سفر را به گونه ای برنامه ریزی کنند که به آرامی از شهرها عبور کنند و از پارک های عمومی، چایخانه های سنتی یا معابد دیدن کنند. این به طور طبیعی به شما اجازه می دهد تا علاوه بر استراحت و لذت بردن از تعطیلات خود، بیشتر با سبک زندگی مردم در چین آشنا شوید.

یکی دیگر از گزینه ها این است که مسافرت های خود را به جای استفاده از پروازهای داخلی با قطار انجام دهید، با این هدف که بیشتر با اقوام محلی و طرز فکر آنها آشنا شوید و با نگاه کردن به خارج از پنجره، از مناظر طبیعی موجود لذت ببرید. این موارد باعث می شوند یک سفر خاطره انگیز از همه جهات داشته باشید که در تمام طول عمر خود به یاد خواهید داشت.

منبع : تور چین



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 446
برچسب ها :

تاريخ : يکشنبه 11 شهريور 1397 | 13:04 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور استانبول

آیا هنوز در حال فکر کردن درباره مقصد بعدی سفر خود هستید؟ اگر به دنبال یک سفر شهری هستید و برای آن فقط 5 روز فرصت دارید، با تور استانبول آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارس سفر به استانبول زیبا بروید! در اینجا 10 دلیل برای اینکه چرا استانبول یک مقصد سفر عالی است، آورده شده است. + با نکاتی درباره مکان هایی که باید بروید، زمان مناسب سفر و جاهایی که باید غذا بخورید، آشنا شوید.

10 دلیل برای اینکه سفر به استانبول یک تصمیم خوب است

 

1. قهوه ترک استانبول

تور استانبول

آیا اعتیاد به قهوه دارید! یکی از دلایلی که استانبول یک مقصد خوب است، قهوه ترک است. قهوه ترک (به زبان ترکی: Turkish Kahvesi) دقیقا چیست؟ در واقع این تفاوت در روش تهیه قهوه است و تفاوت خاصی در طعم آن وجود ندارد. این در یک کاسه ساخته شده از چدن تهیه می شود. دانه های قهوه به پودر تبدیل می شوند. چگونه آن را تهیه کنیم؟ خیلی آسان است. کمی آب را در دیگ چدنی بجوشانید. هنگامی که آب در حال جوشیدن است، آن را از منبع گرما جدا کنید و تقریبا 2 قاشق غذاخوری قهوه به آن اضافه کنید. مجددا آن را روی منبع گرما قرار دهید و منتظر بمانید تا قهوه دوباره بجوشد. دوباره آن را از روی شعله بردارید، چند ثانیه صبر کنید و دوباره آن را روی گرما قرار دهید. یک یا دو بار این کار را تکرار کنید. در حال حاضر شما یک قهوه خوشمزه ترک تهیه کرده اید.

قهوه ترکیه را در کجا پیدا کنیم؟

به کافه ای به نام Cinaralti Kahvesi در منطقه آسیایی Üsküdar بروید.

 

2. غذاهای ترکی در استانبول

تور استانبول

غذای ترکیه خیلی خوب بوده و به تنهایی دلیل خوبی برای بازدید از استانبول است. احتمالا معروف ترین غذای ترکیه، کباب است که در کنار دونر، کوفته، کومپیر و باقلوا قرار می گیرد. پیشنهاد ویژه سوپ عدس و میگو با سبزیجات را در خانه مدوزا امتحان کنید. افرادی که به عطر و طعم ماهی علاقه دارند: اگر به دنبال یک رستوران ماهی خوب هستید، پیشنهاد می کنم از رستوران محلی Akin Balik دیدن کنید. یکی از بهترین غذاهایی که در  تور استانبول توصیه می شود، سالاد هشت پا برای شروع در کنار ماهی با سبزیجات سرو شده در فویل است.

 

3. غروب های شگفت انگیز استانبول

تور استانبول

یکی از موارد شگفت انگیز در تور استانبول تماشای غروب خورشید و گرفتن میلیون ها عکس از بوسپوروس و مساجد در پشت آن است. برخی از مکان های شگفت انگیز وجود دارند که می توانید در آنها از غروب خورشید بیشتر لذت ببرید. یکی از آنها را در Üsküdar تجربه کنید.

 

4. مناظر تاریخی استانبول

تور استانبول

استانبول سرشار از فرهنگ و مناظر تاریخی غنی است. اگر شما تور استانبول خود را رزرو کرده اید، نباید این جاذبه ها را از دست بدهید. یکی از شگفت انگیزترین آنها Basilica Ciste است، اما در عین حال بازدید از مسجد آبی و Hagia Sofia نیز لذت بخش است. یک توصیه برای زنان اگر دامن پوشیده اید، به هنگام بازدید از مساجد روسری و جوراب به همراه داشته باشید و یک شلوار نیز از زیر دامن بر تن داشته باشید. در بازدید از مناظر تاریخی مشهور انتظار صف های طولانی در مقابل ورودی ها را داشته باشید!

 

5. سفر به استانبول مقرون به صرفه است

 تور استانبول

چرا استانبول؟ چون که کاملا مقرون به صرفه است. یک مرور کلی از قیمت ها را در اینجا ببینید شما چه نوع مسافری هستید؟ اگر شما به دنبال یک خوابگاه هستید، انتظار قیمت هایی در محدوده 45 تا 65 لیره ترکیه (15 تا 21 یورو، 16 تا 24 دلار) را داشته باشید! قیمت هتل ممکن است از 120 لیتر ترکیه (40 یورو، 44 دلار) شروع شود. آیا عاشق قهوه هستید؟ برای یک کافه لاته باید حدود 5 لیر ترکیه (1.7 یورو، 1.8 دلار) پرداخت کنید. اگر شما آب انار را ترجیح می دهید که نباید آن را از دست بدهید، باید حدود 6 لیر ترکیه پرداخت کنید. اگر در رستورانهای فست فود غذا می خورید (مانند کومپیر، بورک، دونر ..)، قیمت ها بین 12 تا 30 لیره ترکیه (4 تا 10 یورو، 4.4 تا 11 دلار) خواهد بود.

 

6. حمل و نقل عمومی در استانبول

تور استانبول

حمل و نقل عمومی در استانبول بسیار پیشرفته و سازمان یافته است. از سیستم پرداخت گرفته تا سر وقت بودن، منظم بودن و کیفیت حمل و نقل به معنی واقعی کلمه خوب بود. حتی اگر شما به استفاده از حمل و نقل عمومی علاقه ندارید، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. تراموا، اتوبوس ها، مترو، تاکسی ها و حتی کشتی ها. بله، حتی کشتی ها! شما در تور استانبول دارید همه چیز خواهید داشت! خبر خوب این است که هر سفر یک طرفه با سیستم حمل و نقل عمومی (البته به جز تاکسی) تنها 4 لیره ترکیه (1.3 یورو، 1.5 دلار) هزینه خواهد داشت. این کاملا مقرون به صرفه است و می بینید که سفر به استانبول ارزشمند است!

 

7. مردم استانبول

تور استانبول

شهری را تصور کنید که تقریبا همه چیز دارد، پارک های عالی، شب زنده داری شگفت انگیز، غذای خوشمزه و غیره اما یک چیز خوب نیست. به عنوان مثال، مردم غیر صمیمی. مطمئنا شما ترجیح می دهید به چنین جایی سفر نکنید. استانبول خوشبختانه شهری است که اینگونه نیست! اینجا کاملا برعکس است. مردم ترکیه یکی از صمیمی ترین و مهربان ترین مردمی هستند که تا به حال دیده اید. آنها همیشه مایل به کمک کردن و راهنمایی دادن هستند، اگر از آنها سوالی بپرسید، از شما می پرسند که شما اهل کجا هستید. صحبت کردن با آنها بسیار لذت بخش است.

 

8. سرگرمی و تفریح دراستانبول

تور استانبول

چرا تور استانبول؟ به خاطر اینکه این یک شهر سرگرم کننده و شلوغ است! هنگامی که در یکی از کافه ها نشسته اید، شاهد افراد زیادی در اطراف خود خواهید بود. باور کنید، هرگز کسل نخواهید شد! هنگام بازدید از استانبول، از مناطق مختلف آن دیدن کنید! هر کدام از آنها دارای جاذبه های خاص خود است. از دیدن مناطق Ortoköy و Üsküdar شگفت زده خواهید شد.

 

9. مناظر و چشم اندازها استانبول

تور استانبول

من نمی دانم که چشم اندازهای شهر تا چه حد برای شما مهم است، اما من واقعا از عکسبرداری های پانوراما از مکان هایی که بازدید می کنم لذت می برم. استانبول دارای رستوران ها و هتل های زیادی است که در آن چنین منظره های شگفت انگیزی را می توانید مشاهده کنید.

 

10. قلیان

تور استانبول

این می تواند برای جوانان یک دلیل خوبی باشد که سفر به استانبول باید در لیست سفرهای خود قرار بدهند! تصور کنید که در یکی از کافه های شهر نشسته اید و در حال کشیدن قلیان های با دوستان خود هستید! فوق العاده است ! شما در اغلب رستوران ها و کافی شاپ ها قلیان را خواهید یافت در غیر این صورت فقط فریاد بزنید "Nargile" و بلافاصله هزاران نفر برای راهنمایی به شما در اطرافتان حاضر می شوند!

مشاوران آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارس همه روزه آماده پاسخگویی و مشاوره درباره تور استانبول ارزان و تور استانبول لحظه آخری به شما عزیزان می باشند.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 365
برچسب ها :

تاريخ : يکشنبه 11 شهريور 1397 | 12:20 | نویسنده : زیما سفر پارس |

نگاهی به معبد شش درخت انجیر در گوانجو

یکی از جذابیت‌های سفر به چین و تور گوانجو بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی خاص آنهاست. پس اگر قصد سفر به گوانجو را دارید؛ بازدید از معابد و امارت‌های تاریخی این شهر را از دست ندهید. علاقمندان به تاریخ و هنر و مذهب، نگاهی ویژه به این جاذبه های توریستی دارند؛ و در سفر گوانجو نیز، بازدید از معبد شش درخت انجیر گوانجو را فراموش نمی‌کنند.

در این نوشته وب‌سایت آژانس گردشگری زیما سفر پارس می‌خواهیم شما را با تاریخچه و جذابیت‌های معبد شش درخت انجیر گوانجو آشنا کنیم.

آشنایی با ساختمان معبد شش درخت انجیر گوانجو

ورود به این معبد احساسی خاص را در شما متبلور خواهد کرد. برای ورود به معبد باید از دروازه اصلی آن عبور کنید. با عبور از دروازه اصلی، سالن تیان‌وانگ را در پیش چشمان خود خواهید دید. سالنی که در آن بودای بزرگ با لبی خندان پذیرای مسافران تور گوانجو خواهد بود. این سالن جزئیات بیشتری نیز در طراحی خود دارد که می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

با عبور از این سالن و رفتن به بخش پشتی آن، شما می‌توانید وارد سالن ویتو شوید. این سالن در دل خود داستانی افسانه‌ای دارد؛ و نام خود را از ژنرالی افسانه‌ای به نام ویتو وام گرفته است. در افسانه‌های چینی چنین می‌گویند که ژنرال ویتو شخصی بوده که آثار بودایی دزدیده شده از معبد شش درخت انجیر را از دزدان پس گرفته و به معبد بازگردانده است.

اما جالب است بدانید که دو سالن گفته شده بخش‌های فرعی این معبد زیبا هستند؛ و سالن اصلی معبد شش درخت انجیر در بخش غربی معبد جای گرفته است. سالن داکسیانگ با جای دادن بزرگترین و قدیمی‌ترین بوداهای شهر گوانجو در خود، جذابیت و اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند. در این سالن سه بودای مسی بزرگ را خواهید دید.

این سه بودا به صورت عرضی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و وقتی روبروی آنها هستید، بودای سمت چپ آمیتابا، بودای وسط ساکیامونی و بودای سمت راست آپوتکاری نام دارند. این مجسمه‌های بودا نماد آینده، حال و گذشته هستند.

با وجود دیدن این معابد هنوز وارد برج چند طبقه این محوطه تاریخی نشده‌اید. این برج چند طبقه که با سبک معماری چینی طراحی شده است؛ طرحی شگفت‌انگیز و چشم‌گیر را با دو رنگ اصلی سفید و قرمز به نمایش می‌گذارد. این برج که به صورت هشت ضلعی ساخته شده است 57 متر ارتفاع دارد.

یکی از جذابیت‌های این برج تفاوت تعداد طبقات در نمای ظاهری و داخلی است. به طوری که این برج از بیرون 9 طبقه به نظر می‌آید؛ اما وقتی داخل آن می‌شوید با 17 طبقه و نیم طبقه مختلف روبرو خواهید شد.

ارتفاع نسبتا زیاد برج باعث می‌شود وقتی بالای آن می‌روید، نمایی دیدنی و وسیع از مناطق اطراف را مشاهده کنید.

این برج در سال 1097 میلادی به مجموعه کلی معبد شش درخت انجیر اضافه شده است؛ و طی سال‌های مختلف مورد بازسازی قرار گرفته است.

تاریخچه معبد شش درخت انجیر گوانجو

1485 سال پیش معبد شش درخت انجیر که یکی از معابد چهارگانه شهر گوانجو است ساخته شد. این معبد با این تاریخچه دیرینه هنوز هم علاوه بر گردشگران مشتاق، محل عبادت بودائیان به شمار می‌رود. معبد شش درخت انجیر یکی از مهم‌ترین آثار باستانی کشور چین است که به نوعی بازگوکننده تاریخ و فرهنگ این کشور می‌باشد.

جالب است بدانید که این معبد در ابتدا جینگ‌هویی نام داشت؛ و بعدها توسط یکی از ادیبان مشهور سلسله سونگ و با استعاره از وجود شش درخت انجیر (بانیان) در محوطه آن، معبد شش درخت انجیر نامیده شد. امروزه اگرچه خبری از آن شش درخت انجیر نیست؛ اما این معبد هنوز به همین نام شناخته می‌شود.

در نهایت اگر قصد استفاده ازتور گوانجوبرای سفر به این شهر زیبا را دارید؛ توصیه می‌کنیم این معبد را نیز در زمره محل‌هایی که بازدید خواهید کرد قرار دهید. بخصوص اگر بتوانید در سال نوی چینی و موعد جشنواره فانوس‌ها به این معبد بروید، علاوه بر معبد، مراسم زیبای بودایی‌ها را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

منبع : تور چین



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 383
برچسب ها :

تاريخ : شنبه 10 شهريور 1397 | 12:21 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور پوکت

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم پوکت یک جزیره گرمسیری است و تور پوکت از جمله تورهای گردشگری است که متناسب با نیازهای هر مسافری می باشد، از هتل های ارزان و مقرون به صرفه تا استراحتگاه های لوکس را شامل می شود. همچنین استراحت در سواحل ماسه ای سفید، و انواع فعالیت های لوکس دیگری نیز برای لذت بردن همه مسافران تور پوکت وجود دارد.در اینجا هم برای شما از دیگر فعالیت های لوکس در پوکت بیان می کنیم.

تجربه متفاوت با فعالیت های لوکس در تور پوکت

6. بازدید از پوکت از ارتفاع

تور پوکت

تماشای پوکت از یک نقطه مرتفع می تواند یک تجربه واقعا هیجان انگیز باشد. اقیانوس فیروزه ای، نور سفید درخشان در ساحل و رنگ سبز در مناطق جنگلی یک منظره باورنکردنی است که می توانید از طریق یک پاراموتور (پاراگلایدر موتور دار) یا جیروکوپتر مشاهده کنید. باشگاه هوایی آسیا واقع در فرودگاه هوایی Pa-Khlok در ساحل شرقی ساحل پوکت، پروازهای متعدد پاراموتور را برای مسافران تور پوکت که مایل به دیدن پوکت از این منظره منحصر به فرد هستند، ارائه می دهد. کلاس های پرواز نیز برای کسانی که زمان بیشتری در جزیره دارند و می خواهند پرواز انفرادی را یاد بگیرند در دسترس می باشند.

7. یک شام در سفر کروز به هنگام غروب خورشید

تور پوکت

زوج ها و افرادی که برای ماه عسل خود تور پوکت را انتخاب می کنند و به دنبال یک تجربه عاشقانه هستند اغلب به دلیل محیط زیست و شهرت عالی این منطقه برای مهمان نوازی و هیجان بیش از حد آن است. چه جایی بهتر ازعرشه یک قایق کروز برای تماشای غروب خورشید در اقیانوس وجود دارد؟ کشتی هایی مانند Bahtra June، که یک قایق شکاری سنتی چینی است، 5 وعده غذایی به شکل سلف سرویس، نوشیدنی های خوب و یک مکان عالی برای تماشای غروب عاشقانه خورشید را ارائه می دهد.

8. از تماشای مسابقه گلف با چشم انداز اقیانوس لذت ببرید

تور پوکت

پوکت دارای شش زمین گلف در سطح جهانی است که همه آنها دارای منظره زیبای اقیانوس هستند. رنگ سبز فوق العاده جنگل های انبوه، در کنار درخشش آبی دریا می تواند یک بعد از ظهر باطراوت و آرامش بخش را برای شما ایجاد کند. بسیاری از باشگاه های گلف مانند Mission Hills Golf Resort - که حدود 30 دقیقه از شهر پوکت فاصله دارد، ارائه دهنده خدمات لوکس، سالن های تفریحی و رستوران های مجلل است که می توانید پس از پایان مسابقه 18 سوراخه خود از آنها لذت ببرید.

9. در کلوب های ساحلی خوشگذرانی کنید

تور پوکت

روزهای پرمشغله و خسته کننده به یک شب پر جنب و جوش در کلوب های ساحلی شناخته شده جهان در پوکت منتهی می شود. مهمانان می توانند در کنار استخر استراحت کرده و از پارتی لذت ببرند که شامل موسیقی زنده و یا DJ می شوند و می توانید با مسافرانی که به کلوب های ساحلی منحصر به فرد این جزیره آمده اند و از مناظر گرمسیری لذت می برند ارتباط برقرار کنید.کلوب هایی مانند Re Ka Ta در سواحل زیبای کاتا با افتخار خدمات 5 ستاره و آرامش بخش و سرگرم کننده ای را به گردشگران ارائه می دهند. تصویر ممتاز تعطیلات در یک ساحل گرمسیری، دراز کشیدن بر روی تخت های آفتاب گیر با انواع نوشیدنی های طبیعی، در حالی که به افق های زیبا خیره شده اید در تور پوکت باشگاه های ساحلی این را به یک واقعیت تبدیل کرده اند.

10. برنامه سلامتی جامع در سالن Wellness and Spa Resort

تور پوکت

تعطیلات زمان مناسبی برای دور کردن دغدغه ها و مشکلات، سم زدایی و توجه بیشتر به سلامتی است. نکته خوب در مورد پوکت این است که مهمانان می توانند سرزندگی خود را بازیابی کرده، با بخش معنوی خود ارتباط برقرار کرده و یا شیوه زندگی خود را تقویت کنند. مراکز سلامتی مانندDetox Yoga and Wellness Atmanjai به گردشگران تور پوکت کمک می کنند تا تنش زندگی مدرن خود را از بین ببرند و سلامتی خود را بهبود بخشند، ذهنیت روشن و تمرکز خود را بر روی سلامتی خود بگذارند. محیطی که توسط مراکز سلامتی بوجود می آید، درمانی و آرامش بخش است زیرا با شرکت در برنامه های مختلف، مهمانان می توانند در کنار ساحل قدم زده، استراحت کنند و درون استخر آرامش خود را بازیابی کنند. هر مرکز سلامتی برنامه های مختلفی را ارائه می دهد که با نیازها و خواسته های مهمانان مطابقت دارد.

آژانس گردشگری زیما سفر پارس تور پوکت را با بهترین امکانات و خدمات ارائه میدهد. برای دریافت اطلاعات در مورد تور پوکت ارزان و  تور پوکت لحظه آخری با مشاوران ما با شماره 02174634 تماس بگیرید.

برای مطالعه بخش اول این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید.

فعالیت های لوکس در پوکت – بخش اول



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 377
برچسب ها :

تاريخ : جمعه 9 شهريور 1397 | 16:12 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور بالی

در ادامه مطلب قبلی زیما سفر پارس در این مطلب هم برای شما از سفر به بالی خواهیم گفت تا بتوانید با یک تور بالی سفری لذت بخش را تجربه کنید.

دلایل سفر به بالی

5. مزارع برنج

تور بالی

یکی از جاذبه های مورد علاقه مسافران تور بالی  مزارع برنج هستند. دلیل آن را دقیقا نمی توانم برایتان بیان کنم، اما زمانی که زمین های برنج را می بینید، آرامش خاصی کسب می کنید، آنها جادویی هستند. آنها معمولا در یک بلندی قرار دارند و دارای چشم انداز فوق العاده ای هستند و در اطراف اغلب درختان موز و درختان نخل آنها را احاطه کرده اند. در مزارع برنج بالی قدم بزنید و از جادوی آرامش بخش آن لذت ببرید!

6. ویلا های خصوصی مقرون به صرفه

تور بالی

این ویلاهای شگفت انگیز که در سراسر جزیره بالی پراکنده شده اند گزینه هایی ایده آل برای مسافرت های گروهی هستند. اگر به دنبال اقامت در مکانی شگفت انگیز هستید که مقرون به صرفه نیز می باشد، با تور بالی ارزان و تور بالی لحظه آخری آژانس گردشگری زیما سفر پارس به این جزیره زیبا سفر کنید. ارزش پول نقد در جزیره به قدری بالاست که می توانید یکی از این ویلاهای MTV اجاره کنید. آیا شگفت انگیز نیست اگر به شما بگویم که می توانید یک میهمانی خصوصی در مجتمع ویلای باور نکردنی و مستقل خود همراه با استخر شنا و آشپزخانه خصوصی برگزار کنید؟ این چیزی نیست که در سفر به بالی دور از ذهن به نظر برسد. یک نمونه از آن مجتمع ویلایی آبی کارما است!

7. جزایر گیلی

توربالی

بالی ممکن است به نظر یک منطقه ساحلی عجیب و غریب باشد اما همیشه اینگونه نیست. اگر به بالی سفر می کنید که فقط از سواحل آن دیدن کنید، من فکر می کنم شما در مسیر اشتباهی هستید و این حقیقتی است که باعث می شود بسیاری از افرادی که به این جزیره سفر می کنند ناامید شوند. اگرچه مکان های شگفت انگیزی برای بازدید در تور بالی وجود دارند که دارای سواحل شنی و ماسه ای سفید هستند، اما آنها را در مکان هایی مانند کوتا، سمینایک و سانور انتظار نداشته باشید. بهترین سواحل مانند جزایر گیلی را می توانید در مناطق توریستی در شمال و غرب و یا فقط در ساحل معروف کوهنوردی پیدا کنید.

8. ماجراجویی با اسکوتر

من می دانم بسیاری از مردم در حال حاضر علاقه ای به سوار شدن به اسکوتر ندارند، اما حتما آنها را امتحان کنید. حداقل یک بار این کار را انجام دهید! در تور بالی یک اسکوتر اجاره کنید و به حومه جزیره بالی بروید، به این ترتیب می توانید در مسیری حرکت کنید که ترافیک کمتری در آن وجود دارد! این یکی از آن کارهایی است که در بالی نباید از دست بدهید! سوارشدن به اسکوتر به شما این امکان را می دهد تا به تنهایی جاذبه های بالی را کشف کنید. شما می توانید به مکان هایی بروید که توریست های دیگر نمی توانند از آنها دیدن کنند.

9. غروب خورشید

تور بالی

سواحل معروف شهرهای جنوبی مثل یولوووتو و جیمباران و کوتا، سمینیاک و کانگو در جنوب غربی همه دارای مناظر فوق العاده ای از غروب خورشید در فراسوی اقیانوس هستند! برای گذراندن اوقات خوش خود می توانید به کلوب های ساحلی بروید و یا فقط نوشیدنی های خود را بخرید و در ساحل استراحت کنید. خورشید در اینجا فوق العاده است و بهترین چیز در مورد آنها این است که رایگان می باشد!

10. غذای سالم

تور بالی

این جزیره به خاطر غذاهای سالم و باورنکردنی خود شناخته شده است و این یکی از چیزهایی است که واقعا مسافران به دنبال آن هستند. مکان های زیادی برای کاوش وجود دارد که می توانید وعده های غذایی سالم و خوشمزه ای در آن پیدا کنید و بهترین چیز در مورد آنها این است که بسیار مقرون به صرفه هستند. دو فصل در این جزیره وجود دارد: فصل انبه و فصل آووکادو. آب میوه های تازه فقط 2 دلار قیمت دارند و یک کاسه میوه بزرگ با دانه های چیا، نعناع و کاکائو، توت گجایی و موز قیمتی کمتر از 3 دلار خواهد داشت.

11. محیط الهام بخش

تور بالی

اگر از این جزیره دیدن کنید متوجه خواهید شد که منظور از یک مکان جادویی چیست. توصیف آن سخت است، اما افرادی که ملاقات خواهید کرد اکثرا صمیمی و مهربان هستند. به نوعی سرگرم شدن با گردشگران تور بالی باعث اتحاد بیشتر آنها شده است. اگر شما به یوگا، غذای سالم و یا سفرهای ماجراجویی علاقه دارید، به راحتی می توانید با افراد معمولی ارتباط برقرار کنید و آنها به شما کمک خواهند کرد که چه کاری در بالی انجام دهید و از چه مکان هایی دیدن کنید. مسافران تور بالی در این جزیره الهام بخش یکدیگر هستند. همین امر در مورد جامعه عظیم عشایری نیز صادق است که در فضاهای مختلف با هم همکاری می کنند و دوستی را در هنگام کار در یک محیط الهام بخش ایجاد می کنند. در طول مدت اقامت خود در بالی آنلاین بمانید! فقط با پرداخت هزینه ای اندک می توانید یک بسته اینترنت نامحدود خریداری کنید.

12. مردم محلی دوست داشتنی

آخرین مورد این است که مردم بالی بسیار صمیمی و دوست داشتنی هستند. اکثریت قریب به اتفاق مردم بالی بسیار صمیمی و دوستانه هستند. آنها خیلی زیبا و صادق هستند که باعث می شود شما کمی در مورد شخصیت خودتان فکر کنید. مردم محلی اینجا عمدتا صمیمانه خوشحال هستند و شما را به فکر در مورد زندگی شخصی خودتان فرو می برد. مردم بالی دلیل دیگری برای سفر به بالی هستند!

آیا متقاعد شدید که به بالی سفر کنید؟

بیشتر افراد از قسمت های شمال غربی و به طور کلی شرق این جزیره هرگز دیدین نکرده اند. جاذبه های زیادی در بالی وجود دارند و هر چه بیشتر از مناطق توریستی فاصله بگیرید مکان های بکرتری را مشاهده خواهید کرد! به شما قول می دهم این یک ماجراجویی شگفت انگیز خواهد بود! یکی دیگر از کارهای شگفت انگیز دیگری که باید در بالی انجام دهید، غواصی در زیر آب و شیرجه است. اگر شما به غواصی و شیرجه علاقه دارید، در تور بالی آن را امتحان کنید.

بالی بیش از یک جزیره است و همچنین می تواند یک پایگاه عالی برای سفرهای باور نکردنی به جزایر اطراف خود باشد. مطمئن هستم یک ماجراجویی در مناطق شمالی بالی با یک موتورسیکلت و یا صعود به کوه رینجانی، قطعا شما را از انتخاب تور بالی ناامید نخواهد کرد. اما ممکن است بهترین نکته هنگام سفر به بالی، بازدید از Nusa Penida باشد. تور بالی آژانس گردشگری زیما سفر پارس بسیار مقرون به صرفه است به طوریکه شما شگفت زده خواهید شد! نظر خود را در مورد مطالب ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مقاله قبل را در مورد دلایل سفر به بالی بخوانید.

12 دلیل برای سفر به بالی – بخش اول



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 359
برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 8 شهريور 1397 | 20:10 | نویسنده : زیما سفر پارس |

10 شهر برتر چین از نظر غذا

خوردن غذاهای مختلف در حال حاضر یک دلیل مهم برای سفر می باشد. گردشگران در تور چین  دوست دارند غذاهای فوق العاده ای را در حین لذت بردن از مناظر بخورند. چین یک مقصد ایده آل برای دوستداران غذا و همچنین دوستداران سفر است. بسیاری از شهرهای چین غذاهای فوق العاده ای را برای بازدید کنندگان ارائه می کنند. در اینجا ده شهر برتر در این زمینه برای شما لیست شده اند.


1. چنگدو 成都


چنگدو، پایتخت استان سیچوان چین در جنوب غربی چین، به خاطر غذاهای فلفلی و لذیذ خود معروف است. مهم نیست که آیا از راه دور آمده اید و یا از افراد محلی هستند، چیزی که قطعی است این است که همه افراد غذاهای خوشمزه چنگدو را دوست خواهند داشت. خیابان جینلی در چنگدو غذاهای محلی زیادی را در طول سال ارائه می دهد. این شهر در سال 2010 در لیست یونسکو بعنوان "شهر سفره آرایی" قرار گرفت.


2. پکن 北京


پکن، به عنوان پایتخت چین، دستور پخت های مختلفی را از نقاط مختلف کشور در خود جای می دهد. شما می توانید مواد غذایی مختلف را از غذاهای خیابانی ساده، رستوران های کوچک خانوادگی و رستوران های بزرگ زنجیره ای در آن بیابید. با این حال، اگر شما یک مسیر طولانی را برای رفتن به این شهر طی کرده اید، بهتر است ابتدا غذاهای محلی پکن را امتحان کنید. در میان آنها اردک کبابی پکن یک غذایی است که حتما باید آن را امتحان کنید. با قدمت بیش از 600 سال، اردک کبابی پکن معروف ترین غذای لذیذ پکن است. همچنین این غذا به خاطر رنگ درخشان و براق و پوست سوخاری و گوشت لذیذ خود در سراسر جهان شناخته می شود. علاوه بر این، فودکورت امپریال نیز ارزش امتحان کردن دارد. این مکان  بر اساس مواد غذایی که توسط امپراتور و خانواده سلطنتی مصرف می شد، طراحی شده است.


3. گوانگژو 广州


گوانگژو، پایتخت استان گوانگدونگ، زادگاه غذاهای کانتونی است. غذاهای گوانگژو با طعم های تازه، غذاهای دریایی، گوشت کبابی و سنت شگفت انگیز yum cha شناخته می شود که با نوشیدن چای همراه با دامپلینگ تکمیل می شود. مردم کانتونی تقریبا همه چیز را می خورند و اغلب گفته می شود که مردم کانتونی هر چیزی را که دارای چهار پا است به غیر از میز هر چیزی که پرواز می کند به غیر از هواپیما و هر چیزی که شنا می کند به غیر از زیردریایی را می خورند. بنابراین غذاهای گوانگژو همیشه باعث می شود که هم افراد چینی و هم افراد خارجی احساس شگفتی کنند.


4.تیانجین  天津


غذاهای تیانجین در سراسر چین شناخته شده اند. نه تنها غذاهای سنتی تیانجین، بلکه غذاهای دیگر مناطق چین نیز می تواند در این شهر یافت شود. تیانجین انواع مختلفی از غذاهای محلی را دارد، غذاهای شناخته شده آن عبارتند از: Goubuli bao zi ، Shibajie ma hua (خمیر پیچ های سرخ شده خیابان 18) و Er duo yan zha gao (کیک برنج سرخ شده) . علاوه بر این، پنکیک، سوپ چای، گوشت گاو سرخ شده با ادویه جات و شکر نیز برای تمام مسافران جالب خواهند بود. خیابان غذای تیانجین یک مکان نسبتا خوب برای شما است که بتوانید غذاهای محلی تیانجین را امتحان کنید.


5. شانگهای 上海


شانگهای یک کلانشهر در سطح جهانی، شهری است که بسیاری از گزینه های آشپزی، از کابین های کنار جاده ای گرفته تا رستوران های ستاره دار میشلین را در خود جای داده است. دوستداران غذا تقریبا همه غذاهای چین و جهان را در آن پیدا خواهند کرد. شانگهای همچنین غذاهای خاص خود را دارد – دستور پخت بن بنگ. بر خلاف غذاهای کانتونی، غذاها در شانگهای دارای عطر و طعم قوی و ظاهر درخشان ناشی از سس سویا می باشند.


6. چونگ جینگ 重庆


چونگ جینگ تحت عنوان "شهر کوه" شناخته می شود و در اصل در دامنه های کوه و در کنار رودخانه ها ساخته شده است. غذاهای چونگ جینگ دارای طعم و مزه قویتر نسبت به غذاهای سیچوان می باشند. غذاهای معروف آن شامل: Hotpot Chongqing، ماهی آب پز، ماهی آب پز شده با سبزیجات ترشی، سوپ اردک قدیمی، رشته فرنگی گرم و ترش، مرغ فلفلی، مرغ Quanshui، و غیره می باشد. رستوران ها و غذاهای محلی در گوشه و کنار چونگ جینگ پراکنده شده اند.


 7. هانگژو  杭州


هانگژو به خاطر مناظر جذاب و غذاهای محلی خود به عنوان "بهشت روی زمین" شناخته می شود. غذاهای هانگژو معمولا بخارپز، آب پز و کبابی هستند. غذاهای معروف هانگژو شامل: گوشت خوک Dongpo، مرغ بگار، شاه میگو سرخ شده و ماهی سرکه ای سرخ شده می شوند که به خاطر طعم و مزه لذیذ خود در سراسر کشور مورد توجه قرار می گیرند.


8. شیان  西安


شیان نه تنها به خاطر تاریخ طولانی و جنگل های سرخ خود، بلکه همچنین به دلیل داشتن غذاهای محلی خوشمزه معروف است. غذاهای شیان دارای عطر و طعم غنی شمال غربی هستند و آرد گندم به عنوان ماده اصلی در طبخ آنها مورد استفاده قرار می گیرد. غذاهای سنتی شامل گوشت خوک پخته و مرغ در بطری گوجه فرنگی، گوشت گوساله بخارپز، سوپ گوشت می باشد. Dumpling Banquet و Tang Dynasty Banquet دو غذای اختراع شده در شیان می باشند.


9. چانگ شا  长沙


چانگشا، پایتخت استان هونان، به خاطر روش آشپزی "شانگ"، یکی از هشت آشپزخانه شناخته شده چین، معروف است. این ویژگی و ظاهر خوب همراه با طعم فلفلی ترکیبی ظریف و لذیذ را ایجاد می کند. غذاهای مشهور چانگشا شامل مرغ فلفلی، کوسه کبابی زویان، دوو و اسپارو، اردک فلفلی چانگشا مارن، chou dofu و غیره می باشد.


10. نانجینگ 南京


نانجینگ، پایتخت استان جیانگسو، به خاطر دستور پخت جینگسو مشهور است که دارای بر عطر و طعم ویژه و مواد خامی که با دقت انتخاب می شوند. غذاهای مشهور محلی شامل یانشویی یا (اردک شور و کباب شده)، سوپ هشت ماده می شود. بهترین مکان برای خوردن غذاهای نانجینگ و غذاهای چینی، اطراف معبد کنفوسیوس و رودخانه Qinhuai است.

منبع : تور چین



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 398
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 6 شهريور 1397 | 12:27 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور هند

آیا برای تعطیلات خود برنامه ای دارید. آیا به دنبال یک سفر دیدنی و خاص برای خود هستید. ما به شما  تور هند را پیشنهاد می کنیم. مطمئن باشید از سفر به هند لذت خواهید برد و سفری عالی و خاطره انگیز خواهید داشت.

16 دلیل برای اینکه هند باید مقصد بعدی تعطیلات شما باشد

1. غذا

شاید هیچ کشور دیگری نتواند چنین طیف وسیعی از غذاها را ارائه دهد. چیزی به اسم غذای هندی وجود ندارد؛ از کرالا تا Kolkatathere طیف گسترده ای از غذاهای سلف سرویسی هستند که باید آنها را امتحان کنید، فراتر از آن‌ها غذاهای پرطرفداری نیز وجود دارد مانند چیکن تیکا ماسالا، روگان جوش، کوفته مالایی و نان کره تاندوری که اغلب آنها را می توانید در انگلستان راحت تر از هند پیدا کنید.

2. معروف ترین ساختمان جهان

تور هند

طبق نظر، گیل چارلتون، کارشناس هند در تلگراف تراول:"تاج محل شناخته شده ترین ساختمان در جهان و مسلما یکی از زیباترین هاست" که در راهنمای سفر به هند خود آن را نوشته است. "معماری آن عالی است وسالانه هفت میلیون بازدید کننده و گردشگر تور هند از آن دیدن می کنند."

3. جنون دهلی

پایتخت هند ابر شهر دهلی است که ضربان و تحریک را به یک اندازه در بازدیدکنندگان ایجاد می کند. اما اگر در این کلان شهر پر سر و صدا اقامت داشته باشید به آرامی روی دیگر آن را خواهید دید که هیچ وقت از آن انتظار نداشته اید؛ از پارک های پر برگ آن در کنار کلاس های یوگای صبحگاهی دیدن کنید، در کتابفروشی های قدیمی آن غرق شوید، از معابد هندوی آن دیدن کنید، به صدای اکوشده مناجات افراد در مساجد قدیمی گوش فرادهید، در شلوغی های بازار مشغول خرید شوید، به یک باشگاه کمدی بروید و در یک نمایش بالیوود شرکت کنید.

4. مراسم مرزی واگا

از سال 1959، در مرز بین هند و پاکستان، نگهبانان مرزی از هر دو کشور یک مراسم مرزی عجیب و غریب را برگزار می کنند که طبق گفته جک پالفری در تلگراف تراول، تداعی کننده " وقار و ظرافت رقص باله و هنرهای نمایشی و خشونت کشتی حرفه ای است." انتظار فریاد و هیجان زیادی را از جمعیتی که هر روزه به تماشای این رویداد می پردازند داشته باشید.

5. شما می توانید در یک قصر اقامت یابید

تور هند

مسافرین تور هند می‌توانند همچون یک پادشاه مغول در یکی از کاخ های سابق هند اقامت کنند، که بسیاری از آنها در حال حاضر به هتل های اشرافی تبدیل شده اند. گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارد و کارهای الهام بخش بیشتری را در تور هند پیدا خواهید کرد.

6. حیات وحش باور نکردنی است

تجربه هندی رودیارد کیپلینگ با گردش در حیات وحش و سفر سیاحتی به یکی از چند پارک ملی کشور همراه است که بازدید کنندگان و مسافرین تور هند می توانند به تماشای همه چیز از ببرها و فیل گرفته تا کرگدن و عقاب و شاهین قرمز بپردازند. پارک های شگفت انگیز دیگر شامل Ranthambore، Pench، Kanha و Bandhavgarh می شوند.

7. هنر هندی بازسازی شده است

طبق گفته ویرایشگر هنری تلگراف الستر اسمارت، این لحظات هیجان انگیزی برای هنر هندی است که چیزی شبیه به رنسانس را تجربه می کند و در بمبئی با خلاقیت نیز همراه شده است.

8. مسافرت های راه آهن در هند فوق العاده است

هیچ چیز قابل مقایسه با سفرهای درون شهری هند با قطار نیست، این تجربه به یک اندازه باعث تعجب، نگرانی و نشاط شما می شود. راه آهن دارجلینگ هیمالیا، یک میراث جهانی یونسکو است که در خیابان های باریک دارجلینگ قرار دارد و سفر با آن بسیار عالی است.

9. سفرهای کروز در آب های کرالا

تور هند

آب های پیچ و خم رودخانه کرالا شامل کانال ها و دریاچه هایی می شود که نزدیک به 50 مایل طول دارد و در نزدیکی یکی از مزارع برنج قدیمی قرار دارد که قبلا که برای حمل دانه های غلات مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال های اخیر به منطقه ای گردشگری برای کشتی های کروز تبدیل شده است.

10. بازدید از واراناسی

جیل چارلتون می نویسد: "واراناسی برای افراد باتجربه، یک هند واقعی است." " کوچه های باریک آن می تواند باعث نگرانی افرادی که ترس از فضاهای بسته دارد شود، حتی برای مسافرانی که به صورت فصلی سفر می کنند: عزاداران، اجساد نزدیکان خود را در محفظه هایی برای انتقال به تراس های آتش در بالای رودخانه حمل می کنند؛ مردان و زائران مقدس در آبهای کثیف بالادست رودخانه به استحمام می پردازند و با ستاره شناسان صحبت می کنند و سپس از پله هایی برای رسیدن به مناطق پایینی گنگ، پایین می آیند "برای افراد با ناراحتی قلبی توصیه نمی شود، اما یک منظره کاملا چشمگیر است.

11. یک مثلث طلایی وجود دارد

تور هند

شهرهای دهلی، آگرا و جیپور به دلیل شکوه و عظمت فرهنگی خود تحت عنوان مثلث طلایی شناخته می شوند، که تاج محل و پارک ملی Ranthambore را در خود جای داده است. این شهرها پایه توریستی کلاسیک شمال هند را تشکیل می دهند.

12. پیاده روی در هیمالیا

اگرچه جذاب ترین نقطه رشته کوه هیمالیا، قله اورست، صدها کیلومتر دورتر از هند، در مرز بین نپال و چین قرار دارد، اما بخش هایی از این رشته کوه که در هند واقع شده است دارای بسیاری از مناظر جالب توجه است که مکانی مناسب برای پیاده روی را ایجاد می کنند.

13. کمی تحت تاثیر فرهنگ فرانسوی است

تور هند

حداقل منطقه Pondicherry است، مستعمره سابق فرانسه است که بین سال های 1672 تا 1954 در آن حکومت می کرد. "آنها میراثی به جا گذاشته اند که به طرز تعجب آوری تاثیر آنها را نشان می دهد." ، میک براون از تلگراف تراول. " تفرجگاه وسیع – Rue de la Marine- که هم مرز با خلیج بنگال است دارای نشانه هایی از Deauville یا Biarritz است. علایم راهنمایی و رانندگی در خیابان ها مشابه نمونه های فرانسوی است. این تنها مکان در هند است که پلیس ها لباس های قرمز بر تن دارند. "

14. جزایر هاولک

گوا را فراموش کنید: از که در آن شما درختان نخل، شن و ماسه طلایی و آب فیروزه ای را خواهید دید، و به جزایر هاولک بروید. در حالت شناور در خلیج بنگال، این مجمع الجزایر گرمسیری شاید بهترین مکان برای غواصی در تور هند را ارائه می دهد و به معنای واقعی کلمه بهشت روی زمین است.

15. به تماشای بازی کریکت بپردازید

تور هند

کریکت یک دغدغه ملی در هند است؛ که در پارک های خاکی و حتی در استادیوم های بزرگ برگزار می شود، این بازی با شور و هیجان زیادی در سراسر کشور برگزار می شود. زمین های کریکت بسیار عالی زیادی در بسیاری از شهرهای اصلی هند وجود دارند، اما برای بازدید از یک ورزشگاه خاص به ورزشگاه HPCA در Dharamshala بروید، که محل زندگی دالایی لاما در زمان تبعید بوده است. این زمین احتمالا یکی از بهترین زمین ها در هند است که توسط رشته کوه های برفی احاطه شده است.

16. یک فنجان چای عالی cuppa امتحان کنید

اکثر چای مصرفی در بریتانیا از هند می آید، بنابراین شما در طول سفر خود به این شبه قاره چای های باکیفیت زیادی را خواهید یافت. مانند چشم اندازهای فوق العاده دیگر در این کشور، مزارع چای در مناطقی مانند دارجلینگ و آسام مناظر فوق العاده ای را ارائه می دهند که دارای آب و هوای خنک و هتل های عجیب و جالب برای مسافرین تور هند است. برای دریافت تور هند ارزان و تور هند لحظه آخری با کارشناسان ما در آژانس گردشگری زیما سفر پارس با شماره 02174634 تماس بگیرید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 351
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 5 شهريور 1397 | 14:40 | نویسنده : زیما سفر پارس |